Avatar billede slammer12 Nybegynder
25. september 2004 - 00:06 Der er 3 kommentarer

Skabelon - Gem som

Jeg har oprettet en skabelon i Word X til Mac. Når en bruger åbner denne skabelon, laver sine ændringer og derefter skal gemme denne, ville det være smart at Word automatisk gemte som en .doc fil og ikke som en skabelon .dot fil.
Hvordan gøres dette?

Hilsen
Boe Larsen
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 08:11 #1
Du skal vælge filer ny og så vælge skabelonen, så dannes der et doc dokument på grundlag af din skabelon.
Avatar billede slammer12 Nybegynder
26. september 2004 - 22:09 #2
Tak for tippet og det virker selvfølgelig. Man skal bare huske at skabelonen skal ligge i mappen Templates.

Min skabelon består af en tabel med tekst, er det muligt at låse denne samt teksten således at brugeren ikke kan flytte rundt og ændre i disse?

///Boe
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2004 - 22:56 #3
Hvis du skal kunne ændre i tabellen, kan du ikke låse den, som man f.eks. kan med cellerne i Excel. Du kan sætte sektionsskift ind før og efter tabellen, og så beskytte den sektion som tabellen befinder sig i.