Avatar billede nico2814 Nybegynder
24. september 2004 - 20:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny slave harddisk

Hej eksperter!

Jeg har lige fået en ny ekstra harddisk!
Nu er problemet bare, at den ikke har fundet noget drev i "Denne Computer" selvom at den sagtens kan finde den nye harddisk i bios,
der kom endda en lille meddellelse i nederste højre hjørne da jeg startede min pc første gang, efter montering af den nye HDD, hvor der stod at den havde fundet nyt hardware og en mere hvor der stod diskdrev.
Min far prøvede i promt (ved ikke om det skriver sådan) at skrive noget "fdisk" og "format e:" men uden held :(
Harddisken skal køre som slave, jeg har fjernet jumperen og i bios står den os rigtigt nok som slave, men jeg kan stadig ikke se drevet i denne computer!

Nu er mit spørgsmål bare om der er nogle der kan svare mig på hvordan jeg "aktivere" den nye HDD i denne computer, og hvordan jeg i xp partisionere den nye hdd samt format e:

Skriv endelig hvis der er flere informationer i skal bruge, da jeg ikke helt ved hvilke jeg skal give, da jeg ikke der den største haj til sådan noget :)

-nico
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2004 - 21:09 #1
Højreklik på Denne Computer, vælg Administrer, vælg Diskhåndtering.
Der skulle du gerne se disken, og kunne klargøre den.
Avatar billede nico2814 Nybegynder
24. september 2004 - 22:20 #2
Mange tak skal du have!
Smider du ikke lige et svar? :)
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2004 - 22:23 #3
Jo da.*S*
Godt du fik det til at virke.
Avatar billede nico2814 Nybegynder
25. september 2004 - 17:44 #4
Yes! Mange tak for hjælpen :)