Avatar billede lnk Nybegynder
05. marts 2001 - 01:40 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ADI MicroScan G910 & G66

Er disse skærme nohet værd i forhold til andre 19\" skærme?
Avatar billede lnk Nybegynder
05. marts 2001 - 10:41 #1
Har netop set på Sony CDP-E400P og Sony CDP-E400E prisforskellen ligger på ca. 50kr men hvilken en er bedst. Er der nogen som har erfaring med Sony 19\" skærme må de meget gerne fortælle om dem her :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. marts 2001 - 15:31 #2
G66 er egentlig ikke noget specielt med sine specifikationer.. den kan du næsten sidestille med en typisk 19\" skærm. G910 er såvidt jeg husker en FD Trinitron skærm, såeh dén går man ikke helt fejl af - du bør dog nok opleve skærmen \"live\" inden du beslutter dig. Tilsvarende kan siges om Sony.. en del af disse har for vane at slæbe to par streger over skærmen, som kan virke irriterende på folk. Så du må have tjekket hvordan du ser på det :)

E400E er en såkaldt \'Entry level\' model, mens E400P er til \'professionelle\'. Specifikationer kan du se nærmere på her > http://www.sony-cp.com/_E/Products/Monitors/entry-level/e400/specifications.html

Men uhm.. sammenlign ikke ADI med Sony\'erne.. førstnævnte taber ;)

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. marts 2001 - 15:33 #3
Ved nærmere strøtanke er 400P modellen nyere end 400E - \'pro\' er forbeholdt Gxxx modellerne =)
Avatar billede zycho Nybegynder
05. marts 2001 - 19:58 #4
Ved ikke om det kan bruges til noget, men jeg tror i det at jeg også har en Sony Trinitron skærm (SONY G400P), at det gælder nogle af de samme regler.

P´et efter G400, ved jeg ikke hvad det står for, men forskellen i forhold til den almindelige G400, er at den har en lavere dpi (bedre), og 2 hertz mere i 1600 * 1200 32 bit.

Derfor tror jeg at P modellen er bedre.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. marts 2001 - 20:05 #5
De ser fuldkommen ens ud på edbpriser..

Sony MultiScan CPD-E400E/-E400P
Size: 19\" (18\" viewable)
Max Resolution: 1600x1200@78Hz
Dot Pitch: 0,24
HSF: 30-96kHz
VSF: 48-160Hz
Regulations: TCO99
Warranty: 3 years

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514807917
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514807893
Avatar billede lnk Nybegynder
05. marts 2001 - 23:41 #6
Bestilte Sony CDP-E400P inden jeg tog på arbejde. Jeg var godt klar over de to streger som findes på sony skærme da jeg selv har et 29\" Sony fjernsyn hvor de også \"optræder\" Det er egentlig ikke et problem, da jeg ikke ser dem når jeg ser fjernsyn. De er for det meste kun synlige når der vises en fuldstændig hvid baggrund. Men som du selv sagde, xtom, så er der nogle som ikke kan leve med det. Dem om det. Sagen er at Sony laver nogle hammer gode skærme både fjernsyn og monitorer. Det gælder ihvertfald dem jeg har set :) Det eneste dårlige ved Sony er prisen.