Avatar billede bomf Nybegynder
24. september 2004 - 14:24 Der er 7 kommentarer

Antal forbindelser på et trådløs access point

Hvis jeg har ét trådløs access point hvormange pc kan jeg tilslutte. ikke noget med datamængde, min kollege påstor at der kun kan tilsluttes 11 til 13 på grund af frekvenserne, jeg mener flere. hvor kan jeg læse om det og kan nogen give et korrekt svar.
Der er 100 point på spil
Husk det er med kun 1 trådløs accesspoint
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2004 - 14:29 #1
Husk at en trådløst accesspoint virker som en hub. Dvs. alle noder deler båndbredden. Dette betyder at det faktisk ikke er muligt at sætte et max antal, da det afhænger af signal styrken til de forskellige noder.

Jo flere der tilsluttes jo langsommere vil nettet blive og til sidst vil noder falde af eller ikke komme på. Du vil kune finde net hvor dette tal er 11 til 13 og du vil kunne finde net hvor dette er henholdsvis større og mindre, det vil afhænge en hel del af lokale forhold
Avatar billede kenp Novice
24. september 2004 - 19:39 #2
men 11 til 13 vil jeg også betegne som maks.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2004 - 19:52 #3
Enig, i peak perioder er vi jo under 200 Kbit pr bruger, faktisk langt under med netværks overlay (når vi taler 802.11b standard)
Avatar billede bomf Nybegynder
25. september 2004 - 17:28 #4
Jeg har jo skrevet at det ikke har noget med Mb at gøre, kun antal forbindelser, hvem ved hvor der står at så og så mange kan koble op.
Igen frekvens område, nogle siger at der kun er frekvens til 11 - 13, jeg er ikke enig
Avatar billede kenp Novice
25. september 2004 - 21:12 #5
De fleste producenter siger 30 det ved jeg at belkin gør på deres produkter! men principjelt er der ikke nogen grænse! (jo når der er så mange på at der ikke engang er plads til at sende oplysninger om ip-adresser ud)
Avatar billede bomf Nybegynder
01. oktober 2004 - 11:39 #6
hvor kan jeg læse om det og kan nogen give et korrekt svar.
Avatar billede kenp Novice
01. oktober 2004 - 12:29 #7
nogle producenter skriver det i deres dokumentation til deres produkter! ellers er det bare ved at prøve.