Avatar billede beast Nybegynder
04. marts 2001 - 23:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Logon hænger

Hvordan kan det være at vores win98 maskiner hænger i ca. 30 sekunder fra man har indtastet usn/pwd til logonscriptet bliver eksekvereret ? Det sker ikke hvis man logger af inde i win98 og derefter skriver et usn/pwd...så er der ingen ventetid.
hvad kan forårsage dette ?
Avatar billede kfrede Nybegynder
05. marts 2001 - 00:04 #1
Normalt er den igang med, at læse programmer ind. F.eks. virusscanner, programmer til mus/lyd etc..

Bare rolig min win2k, tager flere minutter det er meget normalt.

Men prøv lige, at høre om harddisken larmer. Hvis den gør det så er det normalt.. Ellers ??? er det vel bare en Windows \"feature\" :)
Avatar billede beast Nybegynder
05. marts 2001 - 00:10 #2
jaja...det er jeg godt klar over..men jeg skal måske specificere det lidt mere præcist.
maskinen bootes
logon-boxen kommer frem. (der logges på domæne)
brugernavn/password indtastes.
herefter er der bare en blank skærm med et timeglas..harddisken LOADER IKKE NOGET.
det er der i ca. 30-45 sekunder.
Så bliver LOGON-SCRIPTET eksekveret.
Nu loader den så alle de ting som bliver startet af windows....virusscanner etc.
....det er da ikke normal ?  hvis jeg logger af og logger ind igen, er der ikke den denne lange pause inden logon-scriptet bliver kørt ....
Avatar billede kfrede Nybegynder
05. marts 2001 - 00:15 #3
Hmm så er det vel en windows feature...

sorry, det ikke hjalp
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 08:44 #4
Det lyder som om at dine maskiner har problemer med at finde din server! Men når serveren er blevet fundet, kan du uden problemer logge på serveren. Når du kun logger af og på igen, kender maskinen allerede adressen på serveren og logon går så hurtigt...

Hvis i køre med WINS, skal i sørge for at serverne er defineret her, så klienterne ikke har nogle problemer med at finde dine servere.

Ellers kan du jo prøve at rette i host filen og tilføje dine servere der...
Avatar billede beast Nybegynder
05. marts 2001 - 09:11 #5
nu er jeg lidt newbie til det her, men den host fil du taler om, hvor ligger den?

og WINS...det tror jeg ikke vi gør...
Avatar billede timit Nybegynder
05. marts 2001 - 10:02 #6
jeg har haft samme problem, og fik det løst.
jeg kan ik helt huske hvad det var.
hvad heder logonscriptet (file navent) ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 10:27 #7
Host filen ligger i C:\\WINDOWS og hedder host.sam

\"host.sam\" er dog kun en \"sampel\" og denne kan du omdøbe til \"host\" (alså uden efternavn).

I denne fil kan du angive server navn(e) og de IP adresser som navne høre til. Der står et lille eksempel i host.sam filen, som du nok skulle kunne forstå...

Som en ekstra feature i dit logon script, kunne du jo kopiere en host fil fra serveren, hver gang du logger på. På denne måde skal du ikke til at lave en host fil til hver klient, og du kan samtidig bare opdatere host filen på serveren, så bliver host filerne på klienterne opdateret automatisk.
Dette skal du dog først gøre når/hvis det med host filerne virker.
Avatar billede beast Nybegynder
05. marts 2001 - 16:32 #8
Dette hjalp ikke på problemet....andre forslag ?

jeg var dog lidt i tvivl om hostnavnet...hvis jeg i kommandoprompten på NT-serveren skrev \"hostname\" resulterede \"pc96\" som også er computer-navnet som kan ses under andre computere..
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 17:25 #9
Hostname er det som din server hedder på netværket ..

Så du skal i din hostfil skrive:
10.1.1.5    servernavm

Hvis du kun skriver \"hostname\" i en prompt, vil dit OS svare tilbage hvad din egen computers hostname er.

(Hvorfor acceptere du mit svar hvis det ikke virker endnu? :)
Avatar billede beast Nybegynder
05. marts 2001 - 21:26 #10
det var en fejl.....jeg kom til at trykke på accepter i stedet for udfør...doh, men hvor kan jeg se hostnamet ?  (det er ikke mig der har sat serveren op, og jeg er ny til det her)
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 22:21 #11
Hostname = det navn som computeren har på netværket - længere er den ikke.

Når du går ind i \"My network places\" og dobbelt klikker på ikonet for din server, er det navnet på serveren som står under dette ikon...

Så hvis der står \"w2kserver\" under ikonet til din server, betyder det at hostnavnet er \"w2kserver\".

Ellers kan du på din server højreklikke på \"My Computer\", properties, Network Identification. Her står der godt nok \"Full computer name\" men det er kun det aller forreste du skal bruge.
Avatar billede beast Nybegynder
05. marts 2001 - 22:22 #12
ok ok.....men under alle omstændigheder så hjalp det ikke :-(
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 22:39 #13
Hehe, nope.. jeg kom også til at tvivle da jeg tænkte lidt over det... :)

Her har du dine point tilbage..
http://www.eksperten.dk/spm/54564