Avatar billede andersen- Nybegynder
24. september 2004 - 08:13 Der er 8 kommentarer

phpbb2 forum og b-one webhotel

Jeg har webhotel hos b-one og vil gerne have mit phpbb forum op at kører, men jeg kan ingen info finde på deres side om det. Og de svare ikke tilbage selvom der er gået 24 timer :( Jeg spørger istedet her:

Nogen der ved hvad opsætningen er ?
Database Server Hostname:
Your Hostname:
Databáse username

Mvh. Henrik Andersen
Avatar billede cyberz Nybegynder
24. september 2004 - 08:33 #1
Database Server hostname: Localhost
Your hostname: <#2 læs herunder>
Database username: <#1 læs herunder>

#1 det er dit brugernavn, altså hvis du logger ind med andersen.dk vil det nok enten være andersen eller andersen.dk

#2 det samme gælder her, du skal skrive hvilket domain du har
Avatar billede cyberz Nybegynder
24. september 2004 - 08:36 #2
Hvilke data skal jeg bruge for at skabe forbindelse til databasen?

For at skabe forbindelse til databasen skal du bruge oplysninger om host, database brugernavn og password. Samtlige oplysninger findes i kodebrevet.

(tager direkte fra b-one hjemmesiden)
Avatar billede andersen- Nybegynder
24. september 2004 - 08:42 #3
domænet er cafekey.dk og mit brugernavn er djernes58
Avatar billede cyberz Nybegynder
24. september 2004 - 08:45 #4
jamen så skulle det vel bare være

Database Server hostname: localhost
Your hostname: cafekey.dk
Database username: djernes58

hvad er dit kodeord :-P hehe..
Avatar billede andersen- Nybegynder
24. september 2004 - 09:58 #5
Database server hostname må være noget andet for jeg får dette tilbage:
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'cafekey@localhost' (Using password: YES) in /customers/cafekey.dk/cafekey.dk/httpd.www/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /customers/cafekey.dk/cafekey.dk/httpd.www/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /customers/cafekey.dk/cafekey.dk/httpd.www/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
Avatar billede cyberz Nybegynder
24. september 2004 - 10:58 #6
stod der noget hjælp i kodebrevet ?
Avatar billede alleykat Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:06 #7
Det lyder som om du er kommet til at skrive cafekey i brugernavn - den dutter vist ikke hos b-one. Men som cyberz kommenterer, se i brevet fra b-one, der skulle alting gerne stå.

http://www.phpbb2.dk/forum/viewtopic.php?t=910 <- instruks i installation hos B-one ;)
Avatar billede alleykat Nybegynder
03. december 2004 - 15:27 #8
Hmm måske på tide Cyberz smider et svar...? ;)