Avatar billede sonyboy Nybegynder
23. september 2004 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Det her med hosts

Hej eksperter :)

Nu sidder jeg i den situation, at jeg skal have opsat nogle vhost til mit domæne. Altså alt dette (fancy) med, jeg.har.max.lir.paa.DOMÆNE.dk

Men jeg syntes ikke at kunne få det til at virke, selvom jeg har kontaktet hostmasteren for jay.net.
Er det ikke korrekt, at man skal have en PTR record, som peger på selve domænet? Det syntes jeg at have hørt, men hvordan i alverden skulle man så få den til at reagere, samt paste hostnamet 'jeg.har.max.lir.paa.DOMÆNE.dk' på IRC?
Der må der også skulle være en A record på DNS serveren?

Jeg har virkelig brug for dette, da det skal bruges til hostmasteren ;-)
Avatar billede sonyboy Nybegynder
23. september 2004 - 21:55 #1
Kunne være rart med lidt svar, da det er ret krævende for tiden, og har en deadline jeg skal overholde..
Avatar billede amg Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:20 #2
Du skal have lavet en A record til din ip.. der efter skal du kontakte din isp og få din rdns ændret (Reverse Dns).
Avatar billede ressel87 Nybegynder
06. april 2005 - 14:13 #3
det jeg gjorde som privat kunde hos TDC for at få det til at virke var at gå ind på mit webhotel som i mit tilfælde er surftown.dk gå ind i deres kontrolpanel og lave en A-record på skyd.ikke.en.domæne.dk til min ip, og derefter skrive til TDC om de ikke kunne skifte mit hostname fra et generic hostname, til: skyd.ikke.en.domæne.dk altså reverse dns..

hvem du skal kontakte ved jeg ikke men burde du vide, og nu virke det som adresse til ftp (port 21), og bnc (port 80).
Avatar billede sonyboy Nybegynder
03. august 2005 - 13:59 #4
den er gammel.. så lukker den, det er løst.
Avatar billede sonyboy Nybegynder
03. august 2005 - 13:59 #5
Svar.