Avatar billede zim Nybegynder
23. september 2004 - 21:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende men godt modtage mails.

Hej Alle

Har fornuligt sat pop3 op i Outlook2003(fik hjælp her inde:http://www.eksperten.dk/spm/541511), men jeg kan ikke sende emails.
Ved forsøg for jeg en mail/besked fra System Administrator med beskede:
"  Your message did not reach some or all of the intended recipients.

      Subject:    test
      Sent:    23-09-2004 21:04

The following recipient(s) could not be reached:

      'XXX@XXX.DK' on 23-09-2004 21:04
            None of your e-mail accounts could send to this recipient.  "

Og det er lige meget med hvem jeg sender til. Derudover skal det siges at jeg stadig kan logge ind via mail.pharmamedico.com, og sende mails via explorer.

PÅ forhånd tak.
Mvh zim
Avatar billede human Nybegynder
23. september 2004 - 21:22 #1
muligvis fordi din smtp server er angivet forkert
Avatar billede babyworm Nybegynder
23. september 2004 - 21:24 #2
Her er en oversigt med hvordan din smtp server skal stå..

Det afhænger af hvilket internetabbonnement du kører med :)

SMTP-servere - Til udgående post
Tele Danmark : smtp.mail.dk
Tiscali : smtp.wol.dk
Sonofon : mail.sonofon.dk
Orange / Mobilix : mail.mobilixnet.dk
Telia : mail1.telia.com
Cybercity : vip.cybercity.dk
Get2net : smtpserver.get2net.dk
Euroconnect : mail.euroconnect.dk
Image : smtp.image.dk
InterNord : post1.internord.dk
Zillion (TDC erhverv) : pasmtp.tele.dk
Uni2 Danmark : inet.uni2.dk
Zitech : mail.inet.zitech.dk
Avatar billede leif Seniormester
23. september 2004 - 21:33 #3
Da du bruger CyberCity skal du bruge CyberCitys SMTP server som korrekt er vip.cybercity.dk
Avatar billede zim Nybegynder
23. september 2004 - 21:35 #4
hmm... når jeg tester den i props for min email account så kan den godt sende mig selv en test meddelse, og jeg har lige prøvet at sende mig selv en mail og det kan den også godt.

Mit arbejde benytter www.armadahosting.com, og min smtp burde være mail.armadahosting.com, og den kan jo også godt finde serveren, derfor er jeg lidt lost.
Avatar billede zim Nybegynder
23. september 2004 - 21:39 #5
undskylder leif, tja det sku rigtigt nu virker det! hm.. men du må godt forklare hvorfor, for jeg kan ikke forstå hvad jeg skal bruge cybercitys smpt, for hvad har de med det at gøre?
Avatar billede leif Seniormester
23. september 2004 - 21:42 #6
Det er altid sikres at bruge sin internet udbyders smtp server, det kan være at armadahosting.com ikke tillader dig at bruge deres SMTP server hjemmefra. Fx. kan jeg ikke bruge, nogen af de SMTP servere jeg har sat op, hjemmefra af spammæssige årsager.
Avatar billede leif Seniormester
23. september 2004 - 21:43 #7
Fx. havde du nu haft en TDC privat forbindelse SKAL du bruge TDC's SMTP server, da TDC ikke tillader deres brugere at bruge andres SMTP server, fx deres arbejdes.
Avatar billede leif Seniormester
23. september 2004 - 21:43 #8
Forresten hvorfor afviste du mit svar hvis du mente det var rigtigt ???
Avatar billede zim Nybegynder
23. september 2004 - 21:46 #9
arg, men kan alle bruge en eller anden udbyders udgående mail server?

hm, du skal i hvert fald have nogle point, så smid lige et svar igen.
Avatar billede leif Seniormester
23. september 2004 - 21:59 #10
Du kan ikke bare vælge en tilfældig, du skal kigge på hvilken Internet udbyder du har og bruge den.

Og med listen fra babyworm har du de fleste udbyderes SMTP server, men hvis du sidder på en TDC forbindelse kan du ikke bruge CyberCitys SMTP server, men skal bruge TDCs.
Avatar billede babyworm Nybegynder
23. september 2004 - 23:09 #11
Var min liste ikke til hjælp ?