Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. september 2004 - 21:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC fryser

Hej

Jeg har en P4 2.4 GHz med 512 MB ram og et 9800 pro gfxkort.

Den fryser med jævne mellemrum.. jeg har en ide om at det er grafikkortet der dør, da den første gang lavede underlige farver i en film jeg var ved at se, hvorefter den frøs.

Nu fryser den med 5-10 mins mellemrum :I

Min cpu er ~46 grader varm, så det er ikke det. Blæseren på grafikkortet kører også, så det er heller ikke det.

Hva skal jeg gøre+
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. september 2004 - 21:19 #1
hmm.. har sat en ventilator hen foran pc'en nu.. det ser ud til at ha hjulpet..

men det holder jo ikke i længden :/
Avatar billede hrvig Nybegynder
23. september 2004 - 21:30 #2
hmm, prøv at erstat den ventilator af en blæser, gerne en 120 mm..
Avatar billede hrvig Nybegynder
23. september 2004 - 21:31 #3
hvis det hjælper er det vel fordi der ér for varmt.. :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. september 2004 - 21:38 #4
der sidder allerede 3 blæsere i kabinettet :)

en der smider luft ind og to der hiver ud...
Avatar billede hrvig Nybegynder
23. september 2004 - 21:40 #5
hmm, så kan det ikke være problemet.. hmm, undskyld mig men så ved jeg sq ike.. :S...
Prøv at tjek om den er fyldt med støv eller noget :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. september 2004 - 21:44 #6
det var en mulighed.. prøver lige at tjekke om lidt :D
Avatar billede hyl Nybegynder
23. september 2004 - 21:44 #7
Jeg havde det sammen problem, men efter jeg har formateret min computer er det hold op det var en software-fejl. LOL
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. september 2004 - 22:19 #8
det hjalp ikke at fjerne støv.. men så længe der var en stor ventilator kørende var der ingen probs :I

så snart jeg fjernede den og startede et spil døde den.. plz hjælp :| det er sgu træls
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. september 2004 - 23:11 #9
Ser ud til at jeg har løst problemet.. satte Primary VGA Bios til AGP istedet for PCI.

Har lige spillet en halvtimes tid og der har ikke været noget at mærke :)
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
23. september 2004 - 23:26 #10
Hvis din kabinet (bundkort) temperatur er under ca 35 grader, er det formodentlig en fejl i grafikkortet. Der er flere muligheder: Feks. kan kølepladen på Grafik processoren eller ram-modulerne have løsnet sig bare 1/10 del millimeter hvilket nemt sker da de ofte er limet! (Den gentagne opvarmning/afkølning får materialerne til at udvides og sammentrækkes.) Den bliver så for varm. Der kan også være en enkelt lodning der er kold (dårlig) og som får kortet til at fejle. Igen: Når kortet bliver varmt nok flytter chipbenet sig måske bare 1/1000 millimeter og har ikke længere forbindelse.

Er kortet under to år vil jeg med sindsro bære det ned hvor du har købt det og bede om et nyt.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
24. september 2004 - 08:47 #11
samoht (thomas?) > Jeg har lige haft køleren til mit grafikkort af, så den burde sidde fint på.

Dog har jeg svært ved at forestille mig, at det skulle være problemet, eftersom min pc frøs, da jeg kørte en burn-in test :/