Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
23. september 2004 - 18:59 Der er 7 kommentarer

Ingen Bootup

Hejsa :D

Jeg har lige købt mig et nyt bundkort, da jeg var i den kedeligt situation at det andet var defekt. Jeg har nu sat alle stik og alt ting over som jeg mener det burde sidde, men sidder med et problem. Når jeg tænder computeren, kan jeg høre at både harddiske samt cdromdrev starter, men hverken CPU, grafikkort, eller andre dele af computeren starter op.

Hvad kan dette skyldes, og hvordan løser jeg mit problem?

Thomas
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
23. september 2004 - 19:00 #1
Undskyld grammatikfejlene i teksten ovenover. Fik den ikke rettet igennem.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
23. september 2004 - 19:02 #2
for lige at rette det, kan jeg dog kun se at CPUblæseren ikek starter op. selve CPU'en tror jeg dog heller ikke starter. Min skærm registrerer ikke engang at jeg tænder computeren.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. september 2004 - 20:11 #3
Tjek lige at dit grafikkort sidder 100% rigtigt, det er den klassiske fejl.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
23. september 2004 - 20:15 #4
Grafikkortet og alt det andet for den skyld sidder perfekt. Min teori er at det er bundkortet som ikke giver strøm til det hele... Jeg har skiftet ram, harddiske, kabler og alt andet mellem himmel og jord.

Det eneste der får strøm så vidt jeg kan se er CDromdrev og harddisk.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
23. september 2004 - 20:18 #5
Gosh!

Det er strømforsyningen!
Jeg har lige hentet en andenstrømforsyning, og nu virker det fint. Meget mystisk, men når det kommer til stykket, vel egentlig ikke så underligt igen.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
23. september 2004 - 20:20 #6
Dog er den strømforsyning ikke en ATX strømforsyning, så kan vel ikke være sikker på om det er strømforsyningen, eller om det er boardet som ikke giver besked til strømforsyningen :\
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
23. september 2004 - 23:32 #7
Huskede du det lille fire-benede stik fra ATX-strømforsyningen da du satte den til bundkortet?