Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. september 2004 - 18:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Styring til solfangere.

Hejsa
Jeg skal bruge noget styring til et solfanger anlæg, som jeg har erhvervet billigt.
Nogen der friske på at lave et diagram og print oplæg til det?

Det skal kunne følgende:
Kun lade vand cirkulere når der er dags lys.
Kun lade vandet cirkulere, når temperaturen er et bestemt antal grader varmt.
Det skal udføres i et 230v~ miljø.

Ikke det store, men vil umiddelbart mene det er nok?!?
Hvis i har nogle smart udvidelser er i velkomne til at komme med bud ;)

// Mvh Jens
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
27. september 2004 - 18:20 #1
Kig dig hellere om efter en lille PLC'er, fx. en Easy.

Eller find noget færdigt. hvis du har et stokerfyr samtidigt kunne du måske finde noget her: www.pavitronic.dk
Avatar billede hp_iversen Nybegynder
08. oktober 2004 - 11:32 #2
Skal vandet kun cirkulere når det både er sollys, og vandet er et bestemt antal grader, eller bare når en af betingelserne er opfyldt..? Eller må vandet godt cirkulere når vandet er et bastemt antal grader, selvom der ikke er dagslys..?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. oktober 2004 - 11:47 #3
Ja, egentlig må det jo godt cirkulere, når det er et bestemt antal grader ude i solfangeren.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. januar 2005 - 20:00 #4
Lukke