Avatar billede tvbrandt Nybegynder
23. september 2004 - 18:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CASE-sætning og <MARQUEE>

Jeg skal benytte en <MARQUEE>.
Jeg har fem arrangementer fordelt ud over året.
I min <MARQUEE> vil jeg så have den til at komme op med næste arrangement.
Dvs at når arrangement 1 er overstået skal <MARQUEE> komme op med kun arrangement 2. Når arrangement 2 er overstået skal <MARQUEE> komme op med arrangement 3 osv.
Jeg havde forestillet mig en form for CASE-sætning!?!
Jeg vil også selectere via dato.
Avatar billede morteeart Nybegynder
23. september 2004 - 23:23 #1
måske var det en ide at skrive hvilket cgi sprog du benytter
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
24. september 2004 - 09:03 #2
Uden at have for meget styr på CGI så havde jeg forestillet mig noget JAVA, ASP eller PHP.
Avatar billede roenving Novice
24. september 2004 - 14:33 #3
Jeg har en marquee liggende, som virker uden marquee-tagget (som ikke er et officielt tag !-)

Hvis du kan bruge den, kan vi lave nogle udvidelser, som selekterer f.eks. ud fra datoer !-)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>Marquee</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="keywords" content="olebole,roenving">
<style type="text/css">
.scroller {
    font-family: verdana, arial, sans-serif;
    font-size: 130px;
    font-weight: bold;
    position: absolute;
    overflow: hidden;
    white-space: nowrap;
}
</style>
<script type="text/JavaScript">
var marqNum,marqDelay,marqScrllAmnt,marq,marqCont,d=document;
function gE(id){return (d.all)?d.all[id]:d.getElementById(id)}
function pI(str){return parseInt(str)}

marqNum = 0;
var marqTxt = ["Hos Fiktiv Auto A/S f\345r du store fordele som erhvervsbilist!","Kr\346v surfing med S\370rens portal!"];
marqDelay = 1;
marqScrllAmnt = 1;

function scrollMarq() {
    if (pI(marq.style.left)+marq.offsetWidth < 0) {
        marq.style.left = marqCont.offsetWidth + "px";
        marqNum = (marqNum+1)%marqTxt.length;
        marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    }
    marq.style.left = pI(marq.style.left) - marqScrllAmnt + "px";
}
function startMarq() {
    gE("myMarquee").innerHTML = '<div class="scroller"></div>';
    marqCont = (d.all)? gE("myMarquee").children[0] : gE("myMarquee").childNodes[0];;
    marqCont.style.width = "100%";
    marqCont.innerHTML = '<span style="position:relative;"></span>';
    marq = (d.all)? marqCont.children[0] : marqCont.childNodes[0];
    marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    marq.style.left = marqCont.offsetWidth + "px";
    marqCont.style.height = marq.offsetHeight + "px";
    setInterval("scrollMarq()", marqDelay);
}
window.onload = startMarq;
</script>
</head>
<body>

<!-- MARQUEE START -->
<div id="myMarquee" style="position:relative"></div>
<!-- MARQUEE END -->

</body>
</html>
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
26. september 2004 - 15:20 #4
Den kan jeg sagtens bruge. To ting:
1. Hvorfor er MARQUEE ikke et officielt tag?
2. Er det muligt at ændre den så teksten kommer nedefra og op og stopper. DVS at teksten skal køre op nedefra og stoppe og blive stående. Føst ved skift til en anden side skal den køre igen.
Avatar billede roenving Novice
26. september 2004 - 15:28 #5
Som du kan se her, findes det simpelthen ikke i html-standarderne, men de nyeste udgaver af både Netscape/Mozilla og Opera understøtter dem også, som IE har gjort siden v2 (det er det [IE2|M|N7|O7.2] betyder -- M, som ikke understøtter, er Mosaic !-)
http://blooberry.com/indexdot/html/tagpages/m/marquee.htm

-- og ja, det kan man godt ...
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
26. september 2004 - 16:19 #6
Kanon.
1. Hvordan skifter jeg den til at køre nedefra og op?
2. Hvordan havde du forestillet dig at lave den så den selekterer på datoer?
Avatar billede roenving Novice
28. september 2004 - 13:52 #7
1. På http://www.eksperten.dk/spm/430808 kan du se en, som kommer nedefra og går op ...

-- jeg havde planlagt at lave et array mere, som indeholdt de tilsvarende datoer, lige sortere datoerne, og så vise den aktuelle marquee-kode !-)
Avatar billede roenving Novice
12. februar 2005 - 11:59 #8
Virker det ?-)
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
13. februar 2005 - 23:06 #9
UPS! Jeg havde helt glemt denne. Undskyld. Ja det virker. Smid et svar (roenving) og du får point. Undskyld igen.
Avatar billede roenving Novice
14. februar 2005 - 12:13 #10
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2005 - 13:56 #11
-- og tak for point ;~}