Avatar billede juste Nybegynder
23. september 2004 - 18:48 Der er 5 kommentarer

Skærm tænder ikke ved opstart af pc.

Når jeg tænder Compaq presatio 5240, hvor grafikkortet sidder på bundkortet, virker det som om at alt starter som det skal bortset fra, at den ikke tænder skærmen. Har tjekket at kabeltilslutning er ok og at skærmen virker på en anden pc. Og har en mistanke om, at det er grafikudgangen på bundkortet, der er defekt.
Er der nogen der ved hvordan man kan konstatere dels om min mistanke er korrekt og dels hvordan man kan løse problemet uden at skulle reparere bundkortet ?
Hvis det er grafikudgangen der er stået af er det så muligt, at sætte et PCI-grafikkort i pc og få det til at virke sammen med bundkortet, hvis ja, hvordan gør man det, når man ikke kan komme i bios via skærmen ?
PC-en kører i dag windows98 (men det har formentlig ingen betydning, hvis det er en hardware fejl !)
Avatar billede bredker Nybegynder
23. september 2004 - 19:46 #1
bare sæt et grafikkort i og prøv , det sker der ikke noget ved
mange maskiner finder selv ud af at bruge pci kortet
Avatar billede zabber Nybegynder
23. september 2004 - 21:48 #2
Prøv at pille alt fra strøm og ledning til skærm så der ingen forbindelse er  mellem pc og skærm også strømmen til pc  jeg har selv prøvet det det med 2 stk  compaq  og så virkede det derefter
Avatar billede juste Nybegynder
24. september 2004 - 06:04 #3
BREDKER: har prøvet, men intet sker !
ZAPPER: Det er også prøvet men også uden resultat.
Avatar billede stursboel Nybegynder
24. september 2004 - 14:10 #4
Juste.... Efter det du siger, vil jeg tro at den del af bundkortet der styrer de graffiske udgange er roget sige en tur... nogle af de ældre compaq kan have fejl med bundkortet hvis det micro- eller baby atx...

mit råd vil være at anskaffe sig en ny pc!!
Avatar billede juste Nybegynder
21. december 2006 - 09:16 #5
Undskyld jeg ikke har svaret før nu. Jeg fulgte sturboel's råd og anskaffede ny pc.