Avatar billede Famme85 Novice
23. september 2004 - 15:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Underlig fejl ved efter slukning!

Kære Eksperter. Jeg har fået mig et underligt problem med en af mine PC'er! Jeg har lige formateret det og geninstalleret Windows XP og det hele ser ud til at virke fint. Men når jeg slukker den dukker der en fejl op, efter Windows er lukket:

*** Hardware Malfunction
Call your hardware vendor for support
NMI: Parity cheack / Memory Parity error
*** The system has halted ***

Jeg bliver derfor nødt til at holde slukknappen inde for at slukke PC'en! Når jeg tænder for den igen, virker den fint...

En der kan hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede dominodevil Nybegynder
23. september 2004 - 15:52 #1
Tjek lige om den er sat til dvale??? Den skriver: "*** The system has halted ***", så det lyder som om at den kun stopper Styresystemet....

Hop ind under engenskaber for skærmen og se efter Dvale... og slå det FRA!
Avatar billede Famme85 Novice
23. september 2004 - 15:55 #2
Det var slået til og jeg har netop slået det fra, men jeg prøvede at slukke den og samme problem opstod!!
Avatar billede Famme85 Novice
23. september 2004 - 15:56 #3
Den siger du at der er en MALFUNCTION!!
Avatar billede shamanic Nybegynder
23. september 2004 - 17:12 #4
prøv at hent programmet Memtest her:
http://www.overclocking.dk/download.asp

lad den kører et stykke tid 20-30 min, og se om programmet melder fejl.
Avatar billede shamanic Nybegynder
23. september 2004 - 17:13 #5
skal lige nævne at det er et program der tester computerens Ram i windows.
Avatar billede Famme85 Novice
23. september 2004 - 21:29 #6
Undskyld forsinkelsen... Jeg har hentet programmet og det kørte i langt mere end 60 min. unden af finde noget 'Errors', så der er sandsynligvis ingen problemer med rammene! Andre der har et forslag til en evt. løsning?
Avatar billede shamanic Nybegynder
23. september 2004 - 22:36 #7
Avatar billede shamanic Nybegynder
23. september 2004 - 22:38 #8
dog handler artiklen omkring startup/boot
Avatar billede Famme85 Novice
24. september 2004 - 19:55 #9
Jeg har desværre ikke tid til at kigge på det i dag, men jeg vil kigge på det i morgentidlig!
Avatar billede Famme85 Novice
25. oktober 2004 - 18:23 #10
lukket