Avatar billede player114 Nybegynder
23. september 2004 - 14:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

trådløst netkort

Hej jeg har købt et trådløst netkort og det kører fint i win xp men det vil ikke virke i redhat 6. det er et belkin 11 mbps.
og det er et pci kort. jeg kører over min efterskoles server så jeg skal nok bruge deres domæne men hvordan?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. september 2004 - 21:54 #1
skriver du rh6?
hvis det er tilfældet tror jeg ikke der er meget understøttelse for det (evt skal du lave din egen kerne)
Avatar billede player114 Nybegynder
24. september 2004 - 07:37 #2
nej undskyld rh 6.2... skal jeg så stadig lave min egen kerne?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. september 2004 - 09:35 #3
6.2 - ja det tror jeg bestemt. jeg kan ikke huske hvornår 6.2 blev lavet, men det må jo køre klippestabilt siden det stadig bruges. når man laver sin egen kerne kan man jo vælge til og fra i understøttelse af hardware, og det er muligt at det kan lykkes. skal dog sige at det er ikke noget jeg er en ræv til, men tjek http://www.linuxplanet.com/linuxplanet/tutorials/202/1/
når du tilføjer din egen kerne så prøv at tilføje den i din bootloader og tjek om du kan installere dit kort. men det her er altså pænt langhåret, og jeg ville aldrig gøre det på en server der kører uden først at have sat det op på en testmaskine
Avatar billede player114 Nybegynder
24. september 2004 - 12:49 #4
glemte at sige at jeg godt kan installere et trådløst netkort og sådan noget men det vil ikke aktiveres...
Avatar billede player114 Nybegynder
25. september 2004 - 16:29 #5
er der ingen der kan hjælpe mig?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. september 2004 - 22:24 #6
undskyld, men jeg har ikke rigtig noget godt forslag til netværkskortets installation, har kun RH62 på en CD som et minde om en tid hvor jeg kun kørte windows
men jeg undrer mignok lidt over at man vil have en server forbundet til netværket med trådløs forbindelse.
og alternativt - hvis det ikke lykkes - kan du købe en linksys WEP11 og med den slutte serveren til netværket trådløst.
Avatar billede player114 Nybegynder
28. september 2004 - 12:43 #7
jeg kører den ikke som server men mere som en prøve til en server og som et andet styresystem... men ville jo gerne på internettet igen!
Avatar billede player114 Nybegynder
29. september 2004 - 22:33 #8
undskyld jeg har lavet en fejl jeg kører red hat 8... kan i hjælpe nu?
Avatar billede player114 Nybegynder
03. maj 2009 - 20:34 #9
tog debian