Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 11:07 Der er 77 kommentarer

hjælp med logo

Hejsa,

Jeg står foran den opgave at skal få fandt i 2 logos
til min piges 2 websites.
men efter som det er et lille hobby virksomhed
er der ikke noget vi har råd til at hyre nogen dyre logo tegnere, men ingen i verden arbejde dog gratis.

Vist nogen kan hjælpe mig, vil give 2 goder flaser rødvin pr logo (og det er GOD rødvin, jeg er lidt en samler).

Glæder mig til at høre om nogen har lyst til at hjælpe med denne lille opgave..

de 2 navne er
en-lys-ide
salg af håndlavet lys, og andet brugskunst
forstille mig noget med en gaveæske og et lys på en eller anden måde men bare en ide...

your-suit
skædresyret jakkesæt
her forstiller jeg mig når med "omris af et jakkesæt" eller måske en "90 % færtig tegning af jakkesæt)

men det er bare ideer, vist nogen har et bedre forslag så er jeg åbene for den mulighed,, alle forslag, vil jeg fortælle hvad jeg godt kan lide eller ej....

håber nogen gider hjælpe mig/os
Avatar billede 3dsign Nybegynder
23. september 2004 - 11:15 #1
Nogen ideer med farver eller er der frit spil...

Jeg kan smide noget sammen i aften så!
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 11:27 #2
hejsa 3dsign.

Jeg forstille mig (igen kun forslag)
få farver
en-lys-ide (må godt være "glad" i farven (vist man kan bruge ordet glad)

your-suit (forstille jeg mig lidt mere "rå" i farven)
Avatar billede 3dsign Nybegynder
23. september 2004 - 11:33 #3
Skal navnet være indopereret i logoet eller "kun" image...

Elsker iøvrigt god rødvin!
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 11:58 #4
Forstille mig at navn og logo står hver for sig

Men måske med lidt smart i navnet også

På your suit
Kunne det ved siden af logo stå på 2 linjer
Your
|suit
Alt forstå på den mådet at stegen i Y, dækker begge linjer (håber du fårstår hvad jeg mener)

Med en-lys-ide kunne det være sjovt at lave ”i’et” i ”ide” em et lille lys

Hvem elsker ikke god rødvin
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 18:43 #5
hvor store skal de 2 logoere være ?
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 18:57 #6
thojen1979 < vil man ikke så tro at Y'et vil hører med i næste ord som er suit.

tror du ikke folk så vil tro at der står Ysuit ?
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 19:34 #7
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979 < håber du kan lide dem.

ellers kan du bare sige hvad jeg skal lave om !
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 19:41 #8
hvis du kan bruge dem. ;)
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 19:48 #9
den gad ikke skrive alt det jeg lige havde skrevet, jeg forsøger igen

en lys ide> rigtig pæn, dog er det mere et banner end logo (efter min mening)
da begge logos både skal bruges til hjemmeside, men også brevpapier med videre.

your-suit> igen kan jeg bedst lide det med jakkesættet, men ikke så vild med det andet, men igen er det svært at bruge både på hjemmeside og brevpapir,

så prøver lige at komme med lidt mere indput, måske min fejl jeg ikke forklarte bedre hvad jeg vil havde..

1) firkantete i størrelse (sådan nogen lunde)
2) simple i opbygning
3) skal kunne bruges på både hjemmeside, og brevpapir

håber at du/i har mod på at komme med nogen flere forsøg....
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 19:54 #10
okai...

Men det første er godt nok, eller hvad ?
så det er kun det andet der skal lave anderledes ?
Avatar billede weblex Nybegynder
23. september 2004 - 20:16 #11
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 20:17 #12
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979 < så er der kommet et andet et.
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 20:21 #13
weblex gå med dig :D hehe
Avatar billede weblex Nybegynder
23. september 2004 - 20:27 #14
:o)
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 20:32 #15
http://ny.hattrickinfo.dk < hvad sys du weblex, sad lige og lavede det færdigt igår :P bare en fejl.

du kan jo lige selv se min fejl, tror du at du kan lave den ?

http://www.eksperten.dk/spm/543004
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 20:50 #16
boye_14> Nej, du misforstod jeg mener stadig at de er gode, MEN er stadig mere banner end de er logos,,, rigtige gode banner, knap så gode logos.
tænkt simplet, ala logos fra "shell, cybercity, mærsk"
og det giver dig en ide om hvad jeg mener.....

Weblex> rigtig god, dog skal den efter min mening skulle kunne stå på en HVID baggrund, og så mangler der et eller andet form for simple grafik... måske en gaveæske fx.. vist du kan implamatere det, er vi et rigtig godt stykke vej til det jeg ønsker
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 21:07 #17
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979/ < hvad siger du så til dem ? bedre ? eller er dét det samme som før ?
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 21:11 #18
boye_14> jeg er ked at af jeg kommer til at lyde vanskelig
jeg kan ikke lide your suit forslaget, og det andet om en god, melder dig sig lidt samme problem, at det skal være mere enkelt, står godt på hvid baggrund, og skulle bruges på brevpapir og visitkort, og det tro jeg ikke det eger sig så godt til.

men håber du/I har mod på at komme med andet,, jeg prøver bestemt at fortælle så meget så muligt på de forslag i giver, så vi kan kredse det mere og mere ind
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 21:17 #19
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 21:21 #20
boye_14> omtaler kun Your Suit nu ikke den anden, da det er den samme

Det er langt bedre, dog skal baggrund stadig være hvid..
og nu mangler der et jakkesæt /jeg forstår på en eller anden måde måske bare et OMRIS af et jakkesæt, ved ikke om det giver mening,,,,
men det er langt hen af vejen meget bedre
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 21:28 #21
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979 < sys selv det ser bedre ud :o)
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 21:31 #22
boye_14> det er også blevet rigtig godt. og nu er vi kommer meget tætter på den ide jeg havde.

men der er lige et par ting ;)

1) har du mulighed for at lave det som et tegnet jakkesæt og bare omris ikke sikker på det bliver bedre, men kunne godt tænke mig at se det...

2) kunne godt tænke mig at se den med andre skrift typer, måske kan du lave den et par gange, med forskellige skrifttyper,, (måske lidt mere biz look,)
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 21:55 #23
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979/ < lavede lige 2 mere. jeg kunne ikke få det til at se ud som et tegnet jakkesæt. desværre.. ved ikke rigtigt hvordan jeg skal lave det.
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 22:00 #24
boye> nej selve jakkesættet holdet vi i den første
er bedst

men dine skriftyper du har brugt i de andre 2, bryder jeg mig SLET ikke om
Det skal langt mere proff i type, vi snakker DYRE jakkesæt, og det skal det logo udstråle, på en eller anden måde, og når du smider navet ind i billedet, som jeg godt kan lide, skal det være en langt mere proff skriftype
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:02 #25
men ellers er dét det første jakkesæt vi snakker om ?

altså på det første billed ?
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 22:03 #26
ja, det første, det øveste af de 3,
(sorry vist jeg ikke var helt klar i det jeg skrev)
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:16 #27
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979/ < hvad siger du til det nederste ?
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 22:22 #28
Billede skal ikke være i den side.
skriftype, er det stadig lidt for buret til mig

www.cybercity.dk (deres skriftype i logo) er lidt hen af hvad jeg leder efter

lidt mere "stift" i det.
dine skriftyper er lidt mere "pop" vist du kan forstå mig
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:23 #29
okai.. ja jeg kan godt følge dig..
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:27 #30
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979 < ved ikke om skriften er lidt for lille nu. Tror jeg den er..
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 22:28 #31
ja, så det lidt svært at sige noget om, når den er så lille
jeg kan godt lide med den går "lidt" ind i selve billede...
så ja den er alt for lille
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:29 #32
der er også det første nu..
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 22:35 #33
boye_14> nu er vi RIGTIG meget ved at være der
jeg kan godt lide den skrifttype, men kunne godt tænkte mig at se nogen forskellige skrifttype på den, måske en "lille bitte smule længere, men MEGET MEGET lidt længere"..

men prøv at lave 3-4 forskellige skrifttyper,, så jeg kan se dem samtidligt, så jeg sikker på vi lige finder ud af det siste
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:35 #34
hvad sys du om det øverste ? der er teksten lidt større, og så går den også lidt ind i billedet, som du gerne ville have.
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:36 #35
okai.. så sætter jeg dem bare neden under hindanden.
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 22:37 #36
og en lille ting andet, jeg kunne godt tænkte mig at se,,, ved ikke om jeg ville kunne lide det.....
hvor YOUR SUIT, bliver flyttet lidt op i billedet måske omkring midten..
kunne godt tænke mig at se det
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:39 #37
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979/ < så er det lidt at vælge imellem
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:41 #38
så.. det sidste billed er hvor det sidder oppe i midten ;)
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:43 #39
sys selv det ser bedst ud når det sidder nede i bunden. og så kan man også rigtigt se hvad billedet forestiller. Men det er bare min vudering..
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:45 #40
okai.. det er mig der sidder og er lidt DUM nu !
Man kan jo godt se hvad billedet forestiller selvom det sidder i midten..

min fejl.. jeg trækker min kommentar tilbage :o)
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 22:51 #41
jeg godt se jeg snart skylder lidt rødvin væk.
men jeg håber ydemere du vil se her

og ikke noget med at grine ;)
http://www.en-lys-ide.dk/your-suit2.GIF

skulle nok være lidt større skrifttype, og yét er ikke så pænt lavet
men for at give dig en ide,, så et er logo men også selve navet er skrevet så lidt special, så man genkender det,,, håber du vil prøve at arbejde det ind,, så vi kan få det på plads....
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:52 #42
kan selv godt lide det 3. billed.

Men igen, jeg kan jo ikke vælge for dig. Det er jo dig som skal bruge det :)
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:53 #43
det kan vi da godt finde ud af at lave. 2 sek. prøver lige at lave det...
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 22:57 #44
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979/ < hvad synes du om det sidste billed ?
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 23:01 #45
bedre,, nu kommer de siste par forslag,, tro vi snart er der

ryk det lidt mod højre, ud af billede (ved godt det var andet før)

i forhold til måden det står på

toppen af "yét" skal ikke være så højt oppe, og lidt mere på skrå (som i min dårlige tegning" og bunden af "yét" enten være bunden Sët eller lidt lavere

kan du få står hvad jeg mener
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:04 #46
http://www.hattrickinfo.dk/thojen1979/ < hvad synes du om det ?
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:05 #47
der kom lige et til billed ind.
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:07 #48
lige et til.. hehe :P
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 23:07 #49
Det er alså ikke ret pænt.
Vist vi tager udgang punkt i det jeg laver lidt grimt

god placeing fra mit synspunkt,
så stil skriften der, og lav et "tegnet Y" og selve yét må godt være lidt mere "løst i det,

så vist du kunne lave det jeg har lavet, bare en lille smule større skrift, og pænener y.
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 23:09 #50
Der var jeg lige hurtig nok
billede nr 2.. det i midten, er FAKTISK RIGTIG godt
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:13 #51
okai. Jeg har lige lagt et nyt ind. det som er i toppen. Men jeg ved ikke hvad du vægler. Vil du se dem alle sammen på en gang ? eller er det bare de 3 der står der nu du vil vægle imellem ? eller skal jeg lave et "nyt" et ?
som der kommer til at se cirka ud på samme måde som det som det 2. billed
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 23:14 #52
min email er thojen @ edf . dk
vist du sender din addresse og billedet i så god opløsning som du har det i, så skal sende dig et par gode flasker rødvin
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:15 #53
okai. hvor stort skal det være ? lige nu er det 300x150 pixels. Du kan jo marker billedet og se hvor stort det er.
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 23:15 #54
nej nr 2. er det jeg er vild, fordi både billede og navn sammen ser godt ud, men også navet kan stå for sig selv,,,

så vist du kan sende mig både det samlet men også hvor et hvor navnet er alene, så jeg kan bruge det i andre sammenhæng også
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 23:17 #55
jeg vil sige stå stor opløsning som det kan bære,,
da jeg så kan skalere det ned som jeg har lyst til
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:20 #56
okai.. hvad siger du så til en 600x300 pixels ?
dog bilver billedet af jakkesættet lidt dårligere, men så dårligt er det heller ikke.
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:20 #57
ellers du kan bare få det i den størelse som det er inde på siden, og så den store
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 23:21 #58
evt. og desvære er jeg på vej iseng, jeg har et møde klokken 5 i morgen.

dette billede er RIGTIG godt til både visitkort og hjemmeside,,
men kan du ikke også prøve at skærer det til så det vil passe til brevpapir også

vist du kan forstå mig
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
23. september 2004 - 23:22 #59
ja, den på siden og så den store,, vil være helt prefekt.

men gider du tænke over det med brevpapir
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:23 #60
okai.. men jeg har nu sendt det billed med alligevel, du kan bare få det. så kan du selv slette det hvis du ikke gider at have det.
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:23 #61
mailen er sendt til thojen @ edf.dk

Så du skulle gerne ha fået den nu..
Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:25 #62
kan du ikke lige svare på den når du har modtaget den ? så jeg er sikker på at du har fået den ?!
Avatar billede zhark Nybegynder
24. september 2004 - 21:14 #63
Nu bør et logo ikke være med et billede... men være tegnet i vektor, et eks.!
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/you-suite.gif
Avatar billede boye_14 Nybegynder
24. september 2004 - 22:25 #64
kunne du bruge den sidste fil jeg sendte til dig ?
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
24. september 2004 - 22:36 #65
zhark> DET ER SÅ FEDT.... (lyst til at give dig i kast med en lys ide)
boye_14> dig svare jeg lige på mail
Avatar billede zhark Nybegynder
25. september 2004 - 01:18 #66
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
25. september 2004 - 01:42 #67
Hejsa...

zhark> kan du ikke lige sende mig en mail ???

zhark og andre> i forhold til en lys ide...
så er det tit svært at forklare på skrift hvad man "tro" man ønsker
jeg har derfor prøvet at tegne det, og det er meget simple og meget grimt, men håber det kan give jer en ide om hvad jeg ønsker og måske give jer et lille smil på, (jeg har bare lavet det i sort)

http://www.en-lys-ide.dk/enide.gif
Avatar billede boye_14 Nybegynder
25. september 2004 - 10:34 #68
thojen1979 < du sagde at du ville svare mig på mail angående det billed jeg sendte til dig, men jeg har ikke rigtigt modtaget den mail endnu.
Avatar billede zhark Nybegynder
25. september 2004 - 21:47 #69
Jeg har prøvet efter bedste evne - lyset til højre, som jeg har tegnet passer egentligt ikke bedre ind end den stil du angav :)
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/en-lys-ny.gif
Avatar billede thojen1979 Nybegynder
25. september 2004 - 22:51 #70
zhark> stadig manglefuld i forhold til stil, er stadig ikke super pænt,,

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10216

er stadig et godt budt, håber han selv kommer med en ide, eller andre har lyst til at arbejde videre med den
Avatar billede boye_14 Nybegynder
25. september 2004 - 22:56 #71
Avatar billede boye_14 Nybegynder
25. september 2004 - 22:56 #72
Avatar billede zhark Nybegynder
25. september 2004 - 23:44 #73
Er ikke helt uenig :) Sælutter med dette forsøg: http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/ny-lys.gif
Avatar billede abh Nybegynder
26. september 2004 - 05:23 #74
Har lige smidt den her sammen, er det noget du kan bruge el.??

http://www.freewebs.com/astah/en-ide.jpg
Avatar billede zhark Nybegynder
26. september 2004 - 12:44 #75
Det er rimeligt nemt at lave ved at tage et billede og skrive tekst, men jeg mener ikke et logo bør laves sådan.
Misforstå det ikke sådan at jeg snes mit forslag er perfekt :) Men bare at et logo bør altså TEGNES i vektor, så kan det trykkes og ændres i str. efter behag, men igen -- jeg er desværre ikke så kreativ, det er bare principperne jeg taler om:
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/lys.gif
Avatar billede abh Nybegynder
26. september 2004 - 17:48 #76
Avatar billede boye_14 Nybegynder
01. oktober 2004 - 23:06 #77
thojen1979: hvornår modtager jeg mit vin ? og hvad point ? hvem får dem ?