Avatar billede solo2 Nybegynder
22. september 2004 - 21:47 Der er 3 kommentarer

spil over router fra bærbar

Har anskaffet en belkin router sluttet til mit webspeed så jeg kan køre trådløst fra min bærbare, alt virker fint kan gå på nettet samt messenger men, kan ikke spille emire eart og age of king ved direkte spil på ip adresse har åbnet de relevante porte samt deaktiveret min firewall , har også prøvet dmz (som jeg har forstået at det kan sætte maskinen uden om firewallen).
mener selv at jeg skal bruge den ip adresse som spillet angiver,men er lidt forviret over at når jeg prøver www.myip får jeg en anden ip adresse ,håber dette giver mening for nogle for har hårdt brug for hjælp.

Hilsen Elo Hagelund
Avatar billede benneharli Juniormester
23. september 2004 - 00:58 #1
DMZ kan du godt slå fra igen. Det den gør er at den forwarder kald fra nettet til en bestemt PC. Enten alle kald, eller på bestemte porte. Det som du skal, som jeg læser det, er at joine et spil der kører på en bestemt IP?

Den IP du får på myip, er din eksterne IP, altså den IP andre skal bruge hvis det er dig der laver et spil, og ja så er det rigtigt at du skal forwarde kald fra nettet til din PC. Men lad vær at lægge dig i DMZ. Det er for risikofyldt.

Du må lige skrive om du joiner et spil på nettet/et andet sted, eller om det er dig der laver et spil andre skal på.

Skal lige sige at jeg selv har problemer med at spil AOE på netværk. Bliver nød til at deaktivere firewall når jeg spiller....
Avatar billede solo2 Nybegynder
23. september 2004 - 13:31 #2
ja det hænger sådan sammen at jeg hoster et spil og ham jeg skal spille med taster min ip adresse , men kommer ikke igennem , kan ikke komme igennem selv om jeg deaktiverer min firewall har spillet uden problemer inden jeg fik router.
Avatar billede benneharli Juniormester
24. september 2004 - 12:32 #3
Den IP HAN skal taste er den ip DU får på www.myip.dk - Skulle gerne være den samme som du kan se i din routers information

Prøv lige at lægge din PC i DMZ for ALT... Er godt nok sådan lidt ... men bare lige for at se.