Avatar billede diversion Nybegynder
22. september 2004 - 21:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra windows 2000 til windows XP

Er det muligt at opgradere sin windows 2000 til windows XP og derefter stadig have sine programmer osv. fuldt funktionsdygtige?

I så fald hvad vælger man i installationsmenuerne når man sætter sin Windows XP CD i og booter på den?
(Jeg tænker på at den opdager jo Windows 2000 og spørger mig om jeg vil installere på samme partition - og linker til et site hvor der står noget om flere styresystemer på samme partition, men det er ikke det jeg ønsker - blot Windows XP, men med mine programmer i behold)
Avatar billede hpo Nybegynder
22. september 2004 - 21:40 #1
Hvis du ikke ændrer filformatet (f.eks. fra fat32 til NTFS) er der som regel ingen problemer. WIN XP installationen foretager en kompatibillitetstest under installeringen, og der vil du få at vide, hvis der er problemer (dette gælder i hvert fald hardware).

/hpo
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. september 2004 - 21:49 #2
helt enig - du isætter blot din XP CD under Windows 2000 og så spørger den om du skal opgradere.  Jeg har aldrig haft problemer - og XP skal nok advare hvis noget skal opgraderes...
Avatar billede serverservice Praktikant
22. september 2004 - 21:52 #3
Hvad er det du forventer at opnå med xp som win 2000 ikke kan/har?
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. september 2004 - 21:53 #4
De nyeste exploits ??

*sorry* kunne ikke lade være :-p
Avatar billede diversion Nybegynder
22. september 2004 - 22:05 #5
Der er to grunde til at jeg overvejer XP:
- det er let at skifte mellem flere brugere der er logget på samtidig. Det er en fælles familiePC og derfor skal det være let at komme og checke mail og gå igen f.eks.
- den PC jeg har på jobbet har også windows XP

Derudover forventer jeg at XP er lidt hurtigere til at starte op, og kender til mere nyt hardware en windows2k gør.. om jeg har ret ved jeg ikke..
Avatar billede diversion Nybegynder
22. september 2004 - 22:37 #6
Tak, jeg prøver.
hpo og jpvj kan i ikke lave et "svar"?
Avatar billede hpo Nybegynder
23. september 2004 - 18:43 #7
takker for points.

/hpo