Avatar billede montrutti Nybegynder
22. september 2004 - 21:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Slutte Sony digi video cam til com

Sidder her med en Sony DCR-TRV145E (digital) og vil gerne slutte den til computeren. Der er noget der hedder a/v out og DV-out, hvordan skal jeg slutte den til computeren og hvad skal jeg bruge ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. september 2004 - 21:42 #1
Det nemmeste er nok at investere i en firewire controller. De koster ikke mere end et par hundrede kroner, og kan købes overalt. Check evt. edb-priser.

Du skal så bruge et firewirekabel (normalt 4pin-6pin), som du sætter mellem videokameraet og computeren. Herefter kan du grabbe video i det redigeringsprogram du nu foretrækker at bruge.
Avatar billede montrutti Nybegynder
22. september 2004 - 21:47 #2
Det der hedder DV-out er det det stik der skal burges mellem computeren og kameraet så ?
Avatar billede diversion Nybegynder
22. september 2004 - 21:49 #3
Jeps jeg har samme model. Du skal bare have firewire kort og kabel. Og så bruge DV out stikket.
Jeg bruger Pinnacle Studio 9 til at grabbe og redigere, det kører rigtig godt.
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. september 2004 - 21:51 #4
Som diversion siger, ja - så er det DV Out du skal bruge. Du er nu heller ikke i tvivl når du står med kablet. Det kan kun sættes ind i kameraet ét sted...
Avatar billede montrutti Nybegynder
22. september 2004 - 21:52 #5
Jeg bruger Vegas video som jeg mener også kan gøre det. Vil ned og have mig et sådan kabel i morgen så. Takker for hjælpen
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. september 2004 - 21:59 #6
Husk - det er ikke nok med kablet, du skal også ha' et firewire-kort i pc'en.
Men ellers tak for point!
Avatar billede montrutti Nybegynder
22. september 2004 - 22:00 #7
Har firewire fra bundkortet af så det er ingen problem