Avatar billede f990634 Nybegynder
22. september 2004 - 19:54 Der er 6 kommentarer

Trådløst Netværk hopper af

Hej jega har et AVAYA netkort og access point RS-1000(også kendt som Lucent og orinco og en masse andre). Jeg har sat dem op og det virker fint bortset fra at kortet fra tid til anden mister forbindelsen. Jeg har prøvet det med min kærestes indbyggede 802.11g i hendes HP nc6000. Den hopper også af men ikke nær så ofte.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede kenp Novice
22. september 2004 - 21:23 #1
prøv at slå IEEE802.xx godkendelse fra på det trådløse netkort det plejer at hjælpe.
Avatar billede grav Nybegynder
24. september 2004 - 22:28 #2
Har lige prøvet forslaget på min maskine - det ser faktisk ud til at det har afhjulpet problemet.
Efter at jeg havde været på en "fremmed" access point er jeg sikkert kommet til at sætte  flueben i Enable IEEE 802.1x authentication. Og derefter hoppede forbindelsen konstant af og på. Troede først det var en løs forbindelse (indbygget i bærbar), så jeg var tæt på at smide maskinen afsted til Acer.
Så kenp - jeg vender lige tilbage hvis det har afhjulpet problemet og så skal du altså ha en omgang ... point ;-)
Avatar billede kenp Novice
24. september 2004 - 22:34 #3
du kunne da nøjes med at smide den til mig *G* mangler altid en bærbar ;) Men smider da lige et svar hvis det har hjulpet helt ;)
Avatar billede grav Nybegynder
24. september 2004 - 22:36 #4
Ja, nu var det så ikke mig der oprettede denne tråd - det var helt tilfældigt jeg så den :-)
Men jeg opretter en ny tråd, hvis det har hjulet. Er lige nødt til at udsætte maskinen for alm. brug før jeg kan vide mig sikker ;-)
Avatar billede kenp Novice
24. september 2004 - 22:50 #5
*G* jamen det så ejg ikke at det ikke var dig som havde oprettet ;) men så kan man sige at svaret er gratis! for hivs man kan finde svaret i databasen eller som du har gjort skal man jo naturligvis ikke betale for det.
Avatar billede f990634 Nybegynder
24. september 2004 - 23:16 #6
IEEE802.xx godkendelse er ikke slået til, men jeg har da jeg lige har installeret XP SP2 fik jeg et andet problem der gjorde at jeg slet ikke kunne komme på nettet. men jeg afinstallerede kortet og indstallerede det igen og jeg ikke røget af endnu, men jeg har ikke testet så meget endnu