Avatar billede mortenjo2 Nybegynder
22. september 2004 - 15:45 Der er 1 kommentar

Kopiere celler fra excel til en word skabelon

Hej Eksperter,

Jeg har et excelark, hvor jeg gerne vil gøre oplysningerne i de enkelte celler mere overskuelige, altså overføre de enkelte cellers værdier/ord til et word dokument.

Meningen er at brugeren som skal have en linie(indeholder Ca. 20 celler) overført fra excel til word, skal placere sig på den linie han ønsker kopieret, derefter skal en makro indsætte cellerne i word-dokumentet.

Værdierne/ordene skal indsættes i en bestemt skabelon, som jeg vil lave.

Kan dette lade sig gøre? Og hvordan?

Mvh. Morten
Avatar billede asol Nybegynder
22. september 2004 - 23:01 #1
Her er et lille eksempel på hvordan et dokument åbnes og værdien af den aktive celle indsættes. Husk referencen til word (I VBE -> Tools -> References...)

Sub IndsætIWord()

Dim objWord As Word.Application
Dim docWord As Word.Document
Set objWord = New Word.Application
Set docWord = objWord.Documents.Open("c:\testdoc.doc")
objWord.Visible = True

objWord.Selection.TypeText Text:=ActiveCell.Value

End Sub