Avatar billede pip3 Nybegynder
22. september 2004 - 11:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min pc kan ikke finde mit Yamaha lydkort

Efter at have ominstalleret XP-pro kan min pc pludselig ikke finde mit lydkort. Det er et Yamaha ds2416, som har virket upåklalig i et par år. Da lydkortet bruges til musikprodution i øjeblikket, kunne jeg godt bruge lidt hurtig hjælp.
Har prøvet at tage kortet ud og sætte i igen for at se om XP registrede at der var nyt hardware,men desværre.
Avatar billede mrc Nybegynder
22. september 2004 - 12:29 #1
En uafprøvet idé herfra:
Hvis du ligger inde med en tidligere Windows udgave, hvor lydkortet har fungeret, kan du prøve at installere denne i stedet, og så efterfølgende opgradere til XP-pro.
Avatar billede pip3 Nybegynder
22. september 2004 - 12:33 #2
Det er den samme XP-pro som kørte fint isidste uge, sammen med lydkortet. Så det er ikke derfor.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
22. september 2004 - 12:40 #3
lige netop...på den måde vil du også opdage om den er kompatibel med XP (i de fleste tilfælde) da XP Pro installationen ved en opdatering chekker kompatibiliteten i det hardware som sidder i computeren... :-)

Det kan også godt være at en driver kan gøre det, hvilket jeg vil anbefale du prøver først... Den anbefaler i nedenstående at man bruger driver version 1.11 fra win2000

http://www.yamaha.co.jp/product/proaudio/homeenglish/products/past_pro/dsfact/

About Windows XP support
DS2416 Digital Mixing Card support for Windows XP has been verified. DS2416 users should use Windows 2000 driver version 1.11. Both the WDM driver and the 32-bit ASIO driver can be used with Windows XP and Windows XP-compatible applications. (Febrary 21, 2002)
Avatar billede pip3 Nybegynder
22. september 2004 - 12:46 #4
Har version 1.20..dur den ikke??. Kan ikke finde version 1.11
Avatar billede -zonic- Nybegynder
22. september 2004 - 13:14 #5
hvis den har virket, så burde det jo kunne lade sig gøre... men den siger 1.11
Avatar billede -zonic- Nybegynder
22. september 2004 - 13:19 #6
jeg leder lige efter den