Avatar billede d0stuffz Nybegynder
22. september 2004 - 11:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Quick and dirty - Macro til input, validering og udskift

Jeg skal bruge et "quick and dirty hack". Den store komplette løsning er hverken quick eller dirty, men den er for langt ude i fremtiden til at kunne bruges nu.
Mit problem er jeg skal have lavet en funktion som spørger om et 5 cifret tal og sender det til printeren i en font (stregkoder). Desværre har jeg aldrig rodet med VB script med MSOffice, så jeg er ikke engang sikker på det kan lade sig gøre.

Jeg har forestillet mig noget i retning af:
1. åbn dokument
2. macro startes
3. input felt - "Indtast 5 cifret tal" [_____]
4. valider det er 5 cifret, det er tal og ingen bogstaver
5. trykke Print knap
6. brug template og send til printer med font (stregkoder)

Undtagelse:
5.a. trykke cancel og slet input feltet.
1.a. lukke dokumentet

På intet tidspunkt må du kunne undgå input boksen og skrive noget ind manuelt.

Så input boks: 1 input felt, 1 print knap, 1 cancel knap, Valider tal og 5 cifre, send til printer.
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
22. september 2004 - 17:49 #1
Hmm jeg er igang med at lære VB, og har rettet hele input delen (inkl validation). Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg griber fat i mine objecter og ændre dem i den rigtige rækkefølge.

Jeg skal nok poste svaret når jeg har det.
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
23. september 2004 - 13:26 #2
Det gode spørgsmål er nu - kan man overhovedet starte et script i et document, åbne/refere tilbage til det samme document som du startede med, skrive/rette i det selv samme document.

Et godt spørgsmål det tror jeg der skal researches lidt på.