Avatar billede mlabc Nybegynder
22. september 2004 - 11:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fejlmeddelelse på mailserver

Database is corrupt -- Cannot allocate space Er den fejlbesked jeg får når jeg prøver at add'e en mailbox til workspace på mailserver 4.6, der er 5 gb ledig serveren bruger omkring 750 mb ram, der er kun 500 tilrådighed. Er der en løsning som ikke inkludere mere ram.
Avatar billede karstenv Nybegynder
22. september 2004 - 12:00 #1
Databasen er corrupt, som den siger men lave en lokal replika (op på din egen klient) slet originalen som er corrupt, og lav så en ny replika fra din klient og ned på server, og alr vil virke igen.

/KarstenV
Avatar billede mlabc Nybegynder
22. september 2004 - 12:16 #2
hmm, det er jo fint nok... men det er samtlige baser på serveren. alle bruger kan tilgå deres mails, jeg kan bare ikke oprette nogle nye bruger for så skriver den at basen er corrupt, hvilket den jo ikke rigtig er thi jeg kan gå i basen fra min client
Avatar billede jogii Nybegynder
22. september 2004 - 12:39 #3
fejlen kan ligge i filen DESKTOP.DSK ude på serveren. Det er den der udgør Workspace.
Du kan prøve at lukke klienten ned på serveren, omdøbe filen og starte klienten igen. Nu vil workspace være "tom".
Hvor stor er DESKTOP.DSK filen?
Der er også grænser for hvor mange ikoner der må være på ét faneblad.
Avatar billede mlabc Nybegynder
22. september 2004 - 12:45 #4
Ok, der er 3 ikoner på fanebladet, men dsk filen er næsten 27 mb, er det for stort?
Avatar billede mlabc Nybegynder
22. september 2004 - 12:47 #5
hep, det virkede med at omdøbe dsk filen... tak for hjælpen
Avatar billede mlabc Nybegynder
22. september 2004 - 12:59 #6
kan man pakke dsk filen?
Avatar billede jogii Nybegynder
22. september 2004 - 13:23 #7
ja man kan. Nu anvender jeg 6.5.2, så det kan være den har ændret sig lidt siden 4.6, men proceduren er
1. højreklik på et frit område på Workspace
2. Vælg "Workspace Properties"
3. På et af fanebladene bør der være oplysninger om størelse og en knap til at "compacte".
4. Tryk på knappen
Avatar billede jogii Nybegynder
22. september 2004 - 13:25 #8
Men afhængig af hvor mange ikoner(databaser) og private oversigter der ligger i workspace, så er det ikke sikkert du får noget ud af det. Compact fjerner blot white space (fri plads fra fjernede ikoner)