Avatar billede designz Nybegynder
22. september 2004 - 10:09 Der er 10 kommentarer

logon på server

Hej

Jeg er ved at (selvlært) sætte vores server (2003) op til en række elevcomputere med winXP. Jeg kan godt finde ud af at sætte serveren op, men hvordan får jeg XP til at logge på serveren istedet for på den lokale computer ved opstart? Jeg vil gerne have, at når jeg logger på, med mit bruger id fra serveren, så kommer man ind på ens egen opsætning med de programmer man har brug for og den mappe på serveren som man må gemme på (evt. mappet som et drev bogstav)
Avatar billede kenp Novice
22. september 2004 - 10:43 #1
så skal du aktiver den som domainkontroller
Avatar billede designz Nybegynder
22. september 2004 - 11:14 #2
Hvordan er det man gør det på lokalmaskinen?
Avatar billede kenp Novice
22. september 2004 - 11:15 #3
nu ved jeg jo ikke hvordan du har sat din server op! men hvis du har sat den op til domaincontroller!

så højreklik denne computer ->egenskaber ->computernavn -> der kand u så gøre så computeren bliver meldt ind i domænet.
Avatar billede designz Nybegynder
22. september 2004 - 11:20 #4
ok jeg prøver
Avatar billede mrc Nybegynder
23. september 2004 - 11:37 #5
Har selv prøvet nogenlunde det samme (opsætning af 2003 server og xp-pro). Hvis du ikke allerede har gjort det, så husk at du skal tildele administratoren rettigheder til at tilføje computere til domænet før du kan tilslutte nogen computere overhovedet.
Avatar billede mrc Nybegynder
23. september 2004 - 11:38 #6
For god ordens skyld, det var rettighederne på serveren jeg mente.
Avatar billede designz Nybegynder
18. oktober 2004 - 10:21 #7
Svar gerne fopr point
Avatar billede mrc Nybegynder
18. oktober 2004 - 10:47 #8
Har du fået løst problemet?
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2004 - 10:57 #9
.
Avatar billede mrc Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:19 #10
.