Avatar billede lk_projekt Nybegynder
04. marts 2001 - 17:15 Der er 7 kommentarer og
12 løsninger

Spørgsmål!

Vi er to som er ved at lave en projektopgave om computerens udvikling. Og vi vil gerne vide lidt om hvad bruger deres computere til, og hvad de mener om computere. Derfor vil vi blive meget glade hvis i lige gad at tage jer tid til at svare på nedenstående spørgsmål. På forhånd tak!

1.    Bruger du computere i din dagligdag?
2.    Hvis ja, hvad bruger du så computeren til og hvor meget bruger du den?
3.    Er du afhængig af computere?
4.    Hvordan tror du computere har indflydelse på samfundet?
5.    Synes du der er nogle ulemper ved at bruge computere?

PS. Point deles mellem alle der skriver nogle fornuftige svar.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. marts 2001 - 17:19 #1
du kender gode det der med én profil pr person,ikke ?
Avatar billede netsrac Praktikant
04. marts 2001 - 17:19 #2
1. Ja
2. Programmering og skoleopgaver i programmering, eksperten.dk.
3. Kan godt leve uden den i et stykke tid, men hader når jeg har 300 mails i min mailbox efter ferie.
4. Flere ting kan klares elektronisk
5. Ja vi mennesker kommer ikke hinanden så meget ved som man gjorde før, da meget jo klares elektronisk.
Avatar billede soti Nybegynder
04. marts 2001 - 17:20 #3
1. Ja!!!
2. Jeg laver hjemmesider og spiller spil, jeg bruger den hver dag
3. Ja det er jeg, jeg bruger den jo til at lave lektier på
4. Jeg tror at computeren har rigtig stor indflydelse på samfundet fordi: At folk kan kommunikere meget bedre med hinanden
5. Nej det mener jeg ikke der er endnu, men det kan godt være computeren vil blive et problem i fremtiden fordi firmaer bliver afhængie af computeren
Avatar billede apollo69 Nybegynder
04. marts 2001 - 17:21 #4
1: Ja.
2: Surfer, søger info om alt.
3: Ja.
4: Det har jeg ikke nogen ide om.
5: Ja, mange.
Avatar billede kapla Nybegynder
04. marts 2001 - 17:21 #5
1. Ja
2. Til at spille på og bruge Eksperten bruger ca. 5 timer om dagen
3. Ja
4. Det hele bliver bedre
5. Nej
Avatar billede syserror Nybegynder
04. marts 2001 - 17:22 #6
1. Ja
2. Internet, Programmering, pille i indstillingerne osv. Ca. 5-6 timer om dagen.
3. Nej, jeg kan sagtens holde mig fra den i lang tid, men når man har givet penge for den kan man ligesågodt bruge den mest muligt :)
4. De giver bedre service og kommunikations muligheder.
5. Næææ, egentlig ikke.

\' SysError \'
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. marts 2001 - 17:22 #7
1. Ja, sjældent 1 dag uden den.

2. Det er alt fra mail, noter, dagbog, spil, søgning af info, arbejde, chat [ICQ/Odigo] osv.
og tja.... alt mellem ½-16 timer ca.

3. Både og... Er de der kribler det i fingrene, mens hvis de ikke er der, så generer det mig ikke. Men sådan er det også med bipbip-spil for mig.

4. Kommer an på hvad sammenhæng det er i. Det kan både være positivt og negativt.

5. Ulemper>
a. Ens håndskrift ændrer sig til værre hvis man ikke skriver i hånden hele tiden.
b. Man kan blive afhænging af PCere ligesom ved alle andre ting.
c. Telefonnr. mv. kunne man gør udenad, men fx. PCere, mobiler osv, hvori infoerne ligger, der glemmer man det hurtigt, og slår det op.

Annika - http://fotx.net/Annikadk
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. marts 2001 - 17:22 #8
1.) Ja, absolut. Til alt.
2.) Underholdning, uddannelse, nyheder, tidsfordriv.
3.) Tror jeg, 2 uger i Italien & 1 uge i Frankrig resulterede i nervøse anfald (ej, så galt er det ikke, men den vil da være svær at undvære).
4.) Absolut, når så mange har en. Det er jo egterhånden også umuligt at få arbejde uden at kunne benytte den, mindst Word.
5.) Asocial ved overdrevet forbrug. Museskader.
Avatar billede lk_projekt Nybegynder
04. marts 2001 - 17:23 #9
ljweb - Hvad mener du?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. marts 2001 - 17:24 #10
1. Ja
2. Programmering, design og mv.
3. Nej, jeg kan sagten leve uden en computer.
4. Det gør livet lettere for mange mennesker, og mere besværligt for andre.
5. De er stadigvæk ret besværlige, og ikke rettet imod brugerne.

Avatar billede limemedia Nybegynder
04. marts 2001 - 17:24 #11
blot meget tilfældigt spørgsmål er opbygget nøjagtig som http://www.eksperten.dk/spm/54224 sammen med samme antal point m.v.
Avatar billede freeman5 Nybegynder
04. marts 2001 - 17:26 #12
1.Ja

2. Jeg bruger computeren til at spille spil på og lave nyttigere ting som fx. hjemmeside og skolearbejde elle hente mp3 som jeg kan høre 1 par gange før jeg bestemmer mig for om jeg skal købe cd\'en.

3. Nej, heldigvis ikke.
Det er meget uheldigt at være det, fordi det kan resulterer i øjenskader, socialitetsproblemer osv.

4. Det har en både positiv og negativ indflydelse.
Den positive : Der er ting som kan laves med maskiner istedet for med håndkraft hvilket giver en hurtigere produktion og ikke ligeså meget slid på mennesker.

Den negative : Man kan blive afhængig hvilket kan fører til nogle overstående sygdomme.
Priserne er også en meget negativ ting ved computere.

5. Ulempen ved at bruge computere er som tidligere fortalt afhængighed til computere.
Men der er jo fordele ved fx. emails hvilket er meget hurtigere end at sidde og skrive breve.
Og til dem der bestiller online er der også tit en stor fordel at hente da onlinevarer oftest er billigt.

Håber du kan bruge dette til noget.
Du er velkommen til at stille spørgsmål !
Avatar billede lk_projekt Nybegynder
04. marts 2001 - 17:27 #13
Hehe... Ja, det ligner meget men vi er selvfølgelig klar over reglerne her på eksperten.dk. Og det er ikke os der har lavet det andet spm., selv om det ligner meget ;-)
Avatar billede freeman Nybegynder
04. marts 2001 - 17:29 #14
1.    Ja

2.    Arbejde og skole... Udvikling af  hjemmesider, programmering og kommunikation.

3.    Jo, det er man vel. Når man først er blevet en del at kommunikations-motorvejen(Internet), så kan man ikke bare gå væk. Man skal tjekke email, lave lektier osvosv.

4.    Den hurtige og enkel vej til information. Ikke mindst muligheden for at kommunikere med andre, samt at studerer gennem Internet(fjernundervisning)

5.    Man kan få div. skader i håndled, øjne osv. Med hensyn til kommunikation kunne man nævne at personlig kontakt med andre mennesker.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. marts 2001 - 17:31 #15
[1] Jep.
[2] Den er for det meste tændt døgnet rundt. Jeg bruger den til spil, chat, hjemmesider, you name it..
[3] Nej, men har været det. Nu kan jeg altid disse den, når jeg ikke gider sidde og svede tran i min læderkontorstol.
[4] Jeg synes de i høj grad bidrager til at samle samfundet - kommunikation som der siges. Nu kan gud og hvermand skrive til min far og sige at hans søn er fjols, hvor man før var nødsaget til at bruge posthuset. Bare et eksempel, men idéen er der da.
[5] De optager fysisk for meget plads, der er alt for meget konkurrence mellem visse fabrikanter, reservedele (hehe) er for dyre, markedet herhjemme halter bagefter.. der er mange ting..

Xtom` =)
Avatar billede thirdmanonthemoon Nybegynder
04. marts 2001 - 17:46 #16
1.Ja Men ikke så meget...*host*
2.Til at spille spil og lave lektier på...og være på internettet
3.ik rigtigt...men jeg bruger den da flittigt
4.en stor del...man kan jo næsten ikke leve uden en comp. mere næsten
5.JA!!.man bliver sq for desocial
Avatar billede lk_projekt Nybegynder
04. marts 2001 - 17:48 #17
Tak for de mange gode svar!
Avatar billede lk_projekt Nybegynder
04. marts 2001 - 17:49 #18
thirdmanonthemoon >> Sorry... Vi havde lige delt point ud, så vi så ikke dit svar :-(
Avatar billede freeman5 Nybegynder
04. marts 2001 - 18:15 #19
Tak for point\'sne.
Jeg håber det går godt med din opgave :-)

Mange hilsner
Freeman5