Avatar billede candino Nybegynder
21. september 2004 - 21:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse

Kan nogen fortælle mig hvor man kan få oversat engelsk til dansk?

Jeg har noget tekst tilhørende forskellige funktioner i et program, som jeg ikke fatter en brik af.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2004 - 22:12 #1
Hvis det ikke er for store mængder tekst, og du bare vil have det oversat til husbehov, kan du jo lægge det ind i en tråd her på sitet. Hvis der er tale om en professionel oversættelse, er der fx online-translation.dk, som er et oversætterfirma.
Avatar billede roenving Novice
22. september 2004 - 00:55 #2
Måske kan en af oversætter-maskinerne på nettet give dig en god ide, men jeg har endnu ikke mødt en, som bare lavede et tilfredsstillende resultat ...

Men du kan jo i hvert fald prøve !-)

http://tranexp.com:2000/
http://www.systransoft.com/
Avatar billede candino Nybegynder
23. september 2004 - 21:17 #3
roenving > Den første adr. kan jeg ikke komme ind på. Denne side ... o.s.v.
Nummer to kan ikke oversætte til engelsk. Jeg prøvede så med svensk, men det bliver man (jeg) ved Gud ikke klogere af.

palau > Om dit forslag er godt eller ej, ved jeg når jeg har fundet ud af hvad det koster. Kan ikke umiddelbart gennemskue om de nu også henvender sig til private. Du kender ikke noget til deres priser vel? Dem skriver de nemlig ikke noget om.
Jeg er godt klar over, at det selvfølgelig kommer an på hvor meget der skal oversættes og hvad, men måske er der nogle retningslinjer?
Avatar billede candino Nybegynder
23. september 2004 - 21:18 #4
roenving > Der skulle selvfølgelig have stået; "...Kan ikke oversætte til dansk."
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 21:23 #5
Hvor meget tekst drejer det sig om? Jeg kender en freelanceoversætter, der måske har mulighed for at klare jobbet for dig. Men hvis det bare drejer sig om at du skal forstå en tekst til eget brug, er det nok en dyr løsning.
Avatar billede roenving Novice
24. september 2004 - 01:54 #6
?-)

"This text are to be translatet into danish"

-->

"Indeværende tekst er at blive oversætte i dansk"

Bestemt ikke en særlig præcis oversættelse, men de fleste danskere vil kunne forstå ...

Men en professionel oversættelse kan du ikke forvente på tranexp.com eller andre internet-sites !-)
Avatar billede candino Nybegynder
24. september 2004 - 03:42 #7
På adresse nummer to? Det kan jeg altså ikke få øje på. Hvor står det helt præcist?
Avatar billede roenving Novice
24. september 2004 - 04:05 #8
Jeg prøvede på tranexp.com, fordi du angav at den ikke virkede, hvilket den i hvert gør herfra !-)
Avatar billede candino Nybegynder
24. september 2004 - 16:55 #9
Jeg kan slet ikke komme ind på den side (det skrev jeg allerede i min første kommentar). Har forsøgt mange gange.
Avatar billede candino Nybegynder
27. september 2004 - 16:34 #10
Til alle der har brug for oversættelse af en tekst og overvejer at benytte et af de firmaer der er på nettet, fx. "Online-translation".

3. A-4 sider koster 2700 kr.!!!!!!!!!!
Avatar billede candino Nybegynder
28. september 2004 - 17:46 #11
Ku' godt være jeg skulle se at få lukket det her.