Avatar billede crazyyzarc Nybegynder
04. marts 2001 - 16:26 Der er 50 kommentarer og
29 løsninger

Én for jer allesammen!

Jeg er igang med en projektopgave, og vil derfor høre jeres holdning til flg. spm.:

1.  Er der for mange indvandrere i Danmark?
2.  Overtager indvandrene den danske kultur?
3.  Laver indvandrere grovere vold end danskere?

Jeg deler de 300 points mellem alle dem som svarer... <--(o: :o)-->
Avatar billede kapla Nybegynder
04. marts 2001 - 16:28 #1
1. Ja
2. Ja
Avatar billede kapla Nybegynder
04. marts 2001 - 16:28 #2
3. Ja
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. marts 2001 - 16:29 #3
1. Nej
2. Nej
3. Nej (det bliver blot oftere projekteret op i pressen end ved danskere)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. marts 2001 - 16:30 #4
1. Næh, det synes jeg nu ikke. Heller ikke i forhold til andre europæiske lande.

2. Hop nu af Pia Kjærsgaard-trippet. (Nej)

3. Ja, fordi dansk lovgivning på det område ikke er så hårdt som i deres respektive lande.

Xtom` =)
Avatar billede blood Nybegynder
04. marts 2001 - 16:30 #5
4. Skal de smides ud?

1. For mange
2. På et tidspukt vil jeg tro de gør
3. Ja og det er ikke kun noget jeg tror jeg ved (Kommer fra Ishøj :-) )
4. Ja i den grad
Avatar billede kfrede Nybegynder
04. marts 2001 - 16:30 #6
1. nej
2. næhhh det tror jeg da ikke
3. nej vel ikke mere en peter lundin
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 16:30 #7
1. Aaaaaaalt for mange!
2. Nej det synes jeg ikke. Min kultur (har jeg da en ? *S*) den er der sku\'t nogle der overtager ..
3. Tjaae .. det vil jeg sige de gør.. men danskerne er sku heller ikke for gode selv .. (*host* tag nu Peter Lundin *host*)
Avatar billede thirdmanonthemoon Nybegynder
04. marts 2001 - 16:31 #8
1.nej(bestemt ikke kun ca 10% af den danske befolkning)
2.(ikke rigtigt)
3.næææ ikke så vidt jeg har hørt...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. marts 2001 - 16:31 #9
1: både ja og nej... Der er for mange af dem der laver kriminalitet.... men de andre er der ikke for mange af....
2: tror dansk kultur har godt af lidt udefrakommende input. Så nej....
3: Jeg tror ikke den er grovere... men jeg tror at de kan være mere provokerende.... Man ser tit danskere og indvandrede der er i klinz. Jeg tror det kunne forhindres ved at lave hårdere voldsstraffe...

-Anders
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 16:31 #10
blood:>

4. Alle dem der ikke har et ordentligt arbejde (tyv, hæler, prof. drug-dealer o.l. tæller ikke med!) skal smides på porten .. og helst i går!
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. marts 2001 - 16:32 #11
1. Nej, ikke hvis alle arbejder. Dog er det lidt svært at forholde sig til at når man træder på en bus i Århus er der flere indvandre med end \"danskere\".

2. Ja, de er meget mere regliøse. Danskere \"tror\" ikke så kraftigt. De er bedre til at overholde de regliøse love, eller hvad det hedder, \"bud\" måske.

3. Ja, ellers høre man bare mere om det. Men udfra de par stykker jeg kender, så er de noget mere hårdhændede end normalt er. Grunden til at jeg holder på den Kristne tro, er at den opfordre os til at være gode mod hinanden (se bort fra korstogene). Hvor i mod deres opfordre dem til at dræbederes datter hvis hun er blevet voldtaget.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. marts 2001 - 16:32 #12
Dte var et svar.,..
-Anders

PS: Jeg mener at asylansøgere der begår grov kriminalitet skal sendes hjem med det samme...

-Anders
Avatar billede cstern Nybegynder
04. marts 2001 - 16:33 #13
Nej, nej, nej.
1. de er måske bare lidt for ujævnt fordelt. Bor selv i Allerød kommune. Her er det kun i Sandholmlejren der er invandrere, men der er tilgengæld mange.
2. Hvorfor skulle de gøre det? Jeg går ud fra at du mener noget i retning af om f.eks. juleaften bliver forbudt en gang i fremtiden fordi det kunne støde muslimer. Nej det tror jeg ikke på.
3. Jeg er enig med ljweb i hans synspunkt her.
Avatar billede syserror Nybegynder
04. marts 2001 - 16:33 #14
1. Lidt i overkanten.
2. Nej ikke hvor jeg bor :)
3. Måske, måske ikke. Der er nok bare fordi mange af dem er voldelige. Men ja, til tider kan de være mere voldelige.

\'SysError\'
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. marts 2001 - 16:35 #15
De fleste af jer garvede surfere har nok set den, men alligevel, det er en klassiker:

www.123ferie.dk/eksperten/green-card-application.gif

Lige til mit forsvar: Der er også en til jyder der vil til sjølland.
Avatar billede rfogh Nybegynder
04. marts 2001 - 16:36 #16
1. Ja! (Vi kan åbenbart ikke finde ud af at benhandle dem vi har ordentligt)...
2. Om de overtager dansk kultur? Nogle gør, andre beholder deres respektive kulturer... :o) (Bornholmere = Røgede sild)
3. Jeg er aldrig blevet slået af en indvandrer... Og heller ikke af en dansker... (Altså for alvor...) - Ellers ligger jeg mig op af xtom/a-torsten...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 16:36 #17
tommyf:> den har du nakket fra mig!

http://www.tdaugaard.dk/x/green-card-application.gif

har selv scannet den ind :o)
Avatar billede syserror Nybegynder
04. marts 2001 - 16:36 #18
tommyf  >> Har du ikke også den ande ?

\'SysError\'
Avatar billede freeman Nybegynder
04. marts 2001 - 16:36 #19
1. Nej, der er ikke for mange, men jeg swr heller ikke nogen grund til at der skal flere.. En vigtig opgave for danskere er nu, at lære dem vores kultur, hvilket vil gøre at de lettere kan tilpasse sig vores samfund og blive en del af det.

2. Nej, det overtager den ikke, de skal integreres i det !

3. Det er altid svær, men for at være helt ærlig så tror jeg egenlig at det ofte gør det. De har det meget med ikke at få skadet deres STOLTHED, hvilket ofte kommer til udtryk i voldige handliger.

DERFOR hvis de bliver integreret ordenlig i Danmark så vil det ikke være et \"problem\" som det er idag... og så ville pressen ikke have noget at skrive om ;-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. marts 2001 - 16:37 #20
tdaugaard<--> Nej, fandt den på www.comic.dk eller et sted der ligner.

SysError<--> Røg sidste gang jeg formatterede :o(
Avatar billede rfogh Nybegynder
04. marts 2001 - 16:38 #21
tdaugaard>> Er drug-dealer ikke et ordentligt arbejde??? *gg*
tommyf>> bus: Ikke 56\'eren :o)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
04. marts 2001 - 16:39 #22
1. Nej
2. Nej
3. Ja
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 16:39 #23
tommyf:> så er der en fra comic.dk der har nakket den fra mig, for jeg har selv scannet den ind og kaldt den det .. men det er også ligemeget ..
Avatar billede blood Nybegynder
04. marts 2001 - 16:41 #24
tommyf og tdaugaard >> i skal nok passe på med de billeder! der er lige en person der er blevet bustede for hård for sårdan et billede
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 16:42 #25
rfogh:> *LOL* så lad gå da ... men så også kun fordi det så ikke excludere dig *GG*
Avatar billede kee.... Nybegynder
04. marts 2001 - 16:42 #26
1. Nej
2. NEJ. Det er da kun hvis folk lader dem
3. Nej
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 16:42 #27
blood:> hvem skulle nakke mig for at have sådan et billede liggende, og for hvad ?
Avatar billede anders_kaas Nybegynder
04. marts 2001 - 16:43 #28
1. Nej
2. Der vil vel altid ske ændringer i kulturen. Fx. de pølsevognens røde pølser på vej ud til fordel for pizza og kebab.
3. Nej
Avatar billede gchris5 Praktikant
04. marts 2001 - 16:44 #29
1) Nej - visse steder er der bare for stor koncentration.
2) Nej - men hvad er dansk kultur egentlig?? Fadøl, En ristet med det hele og en tur i Parken??!?
3) Peter Lundin giver vel nærmest svaret.

/gunnar
Avatar billede blood Nybegynder
04. marts 2001 - 16:44 #30
Jeg ved ikke for hvad men jeg så det i tv avisen at der var en fra et firma som hade fået en mail med det billede i. Så hade han vidersendt den til alle dem han kendte også var det nogle der hade kontaktet politiet
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. marts 2001 - 16:44 #31
blood... Ham der blev busted var en der blev fyret på sit arbejde fordi han havde lavet dem der...

-Anders
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 16:44 #32
1 Nej der er ikke for mange. Indvandrene udgør statistisk set kun en meget lille del af befolkningen i danmark < 5 % mener jeg

2. Om de overtager den? På hvad måde mener du? Hvis du mener at de opgiver deres egen kultur og overtager den danske så nej. Hvis du mener at danskerne kommer til at opgive vores kultur så nej. Forhåbentlig sker der en integration med det bedste fra begge kulturer. Erfaringerne fra USA som er et af de lande længst fremme viser at det tager ca. 3 generationer for indvandrene at blive integreret.

3. Det er bevist at indvandrene ikke begår grovere vold end danskerne. Problemet er at hver eneste gang en indvandre gør noget bliver det lige netop fremhævet at det er en indvandrer og dermed kommer det nemt til at fremstå som om det er sådan. Det er det bare ikke.

4. Hvorfor skulle vi smide dem ud. Bør kun komme på tale ved gentagen grov kriminalitet og såfremt de ikke er truet på liveet i deres hjemland.

/Manhatten
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. marts 2001 - 16:46 #33
1. Ja
2. Ja
3. Både ja og nej
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 16:49 #34
Lige til orientering så betyder integration at der dannes en ny kultur ud af flere forskellige og ikke at en kultur tilretter sig efter en andes (den danske).

Såfremt man forventer at indvandrerne overtager den danske kultur er det assimilation og ikke integration.

Endvidere er et relevant begreb. Segregering. Det betyder adskillelse. Det kan også oversættes til Apartheid.

/Manhatten
Avatar billede simon2000 Nybegynder
04. marts 2001 - 16:49 #35
1.ja
Avatar billede netsrac Praktikant
04. marts 2001 - 16:49 #36
nej
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. marts 2001 - 16:50 #37
jeg er uenig men manhatten om 4\'eren da man hvis man skifter land må respektere det nye land og dets regler. Kan man ikke det, skal man ud. Jeg står også selv overfor at skulle skifte land og det bringer mig i en position som ambassadør for vores eget lille land. Jeg kan ikke rejse ud og forvente dette nye land føjer sig for hvordan jeg tidligere har gjort i Danmark, det må være mig der tilpasser mig det nye land - det er mig der har bestemt at flytte til landet, ikke omvendt.
Avatar billede rfogh Nybegynder
04. marts 2001 - 16:51 #38
ljweb>> Hvor skal du hen??
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. marts 2001 - 16:52 #39
rfogh >> Japan
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 16:53 #40
ljweb> også hvis man risikere at blive udvist for at have solgt 2 g heroin og på den måde bliver sendt hjem til døden? Så kan vi sq da ligeså godt genindføre dødsstraf i DK for det er jo reelt det samme. Det går jeg bestemt ikke ind for.
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 16:54 #41
ljweb> Selvfølgelig skal de også opfører sig ordentligt og accepterer vores lovgivning. Men meget af den kriminalitet der bliver begået opstår jo pga frustrationer over danskernes kriminalitet (racisme) og over vores uvelkommenhed. Det må heller ikke glemmes.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. marts 2001 - 16:55 #42
manhatten >> en fartbøde, nej... men at sælge narkotika, mord og andet må de ud... om det så betyder døden for dem må ligge i deres baghoved. De accepterer den risiko at begå kriminaliteten, så må de også tage konsekvensen for deres handlinger.

Og vedr. dødstraf vil jeg gå ind for genindførslen i særlige tilfælde. Hvorfor skal jeg dog betale i dyre domme for at have nogle idioter bag træmmer ? Vi mangler et skræmmescenarie og ingen frygter de straffe vi har.
Avatar billede chrlyck Nybegynder
04. marts 2001 - 16:56 #43
Jeg er enig med kapla0

1. Ja
2. Ja
3. Ja
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 17:00 #44
ljweb> Dødsstraffen bliver af de fleste kriminelle i USA betragtet som en bedre dom end fængsel på livstid.

Endvidere så ved alle der beskæftigere sig proffesionelt med kriminalitet at uanset straffen så fungere det ikke som et skræmmebillede og forhindrer kriminalitet.

Fængsel er kun samfundets hævn. Det har intet med forebyggelse eller resocialisering at gøre.

Og jeg kan bestemt ikke på nogen måde forsvarer at det er ok for nogle at tage andres liv (samfundet) mens det er forbudt for andre. Hvilken dobbeltmoral.....
Avatar billede rfogh Nybegynder
04. marts 2001 - 17:02 #45
ljweb>> Cool!!! Hvorfor det???

manhattan>> Den der floskel, med \"frustration over racisme\" er der jo ingen, der kan bruge til noget...
Eks: \"Nårh, hvor er det synd, lille Abdullah... Gå du nu ud og slå en dansker ihjel... De er jo racister allesammen...\"
For racisme er ikke kun noget danskere besidder... Det er jo i mindst ligeså høj grad indvandrerne/flygtningene selv...
Avatar billede blood Nybegynder
04. marts 2001 - 17:02 #46
Bare kald mig resist men jeg har lige denne kommentar

Hvis en dansker lavet indbrud hos mig, og jeg tog ham i det, ville jeg lade politiet tag sig af ham.
Men hvis en perker lavet et knæk hos mig ville jeg slå ham ihjel
Avatar billede blood Nybegynder
04. marts 2001 - 17:03 #47
Jeg staver findt idag :-)
Avatar billede rfogh Nybegynder
04. marts 2001 - 17:04 #48
manhattan>> \"Dødsstraffen bliver af de fleste kriminelle i USA betragtet som en bedre dom end fængsel på livstid.
\" > Du mener altså, at vi skal lade fangerne lide mest muligt???
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 17:09 #49
rfogh> Jeg mener ikke det kan forsvares at nogle er berettiget til at aflive mennesker under nogen omstændigheder.

Jeg går slet ikke ind for fængsel men for en resocialisering under beskyttede forhold. Dvs at de kriminelle ikke nødvendigvis kan bevæge sig frit omkring og begå ny kriminalitet.

Dette har det perspektiv at flere ikke vil begå gentagelseskriminalitet og dermed fører til væsentligt mindre kriminalitet i DK.

Sådan som fængslerne fungere i dag er det den rene uddannelsesinstitution i at begå kriminalitet.

Blood>Ja så er du efter min mening racist. Hvad berettigere dig til at udøve selvjustits når det er en indvandre og ikke en dansker? Er det fordi danskere er mere mennesker end indvandrene er? Og hvad nu hvis det er en svensker eller en englænder? slår du oz dem ihjel for de er jo også indvandrere?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. marts 2001 - 17:09 #50
Nej
Ja
Avatar billede rfogh Nybegynder
04. marts 2001 - 17:15 #51
manhattan>> Så er det sgu da en plat argumentation...
Avatar billede blood Nybegynder
04. marts 2001 - 17:18 #52
manhatten >>
1. Fordi jeg ikke kan holde perker ud!
2. Jeg har på intet tidspunkt omtalt indvandrere, men perket og så vidt jeg ved så er en perker ikke en svensker vel.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. marts 2001 - 17:18 #53
Jeg melder mig ud af debatten... skal med toget til København...
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 17:20 #54
blood>Perker har mange definitioner. Den mest udbredte er som et generelt udtryk for indvandrere og dermed også svenskere og englændere.
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 17:22 #55
blood> men så i stedet for svenskere og englændere, hvad så med en sort amerikaner? Det er jo vel så en perker efter din definition.

Jeg må virkelig sige jeg foragter den holdning du kommer til udtryk med her.
Avatar billede blood Nybegynder
04. marts 2001 - 17:23 #56
manhatten

Perker = parkistaner (eller hvordan det nu staves) og ikke indvandrere
Avatar billede blood Nybegynder
04. marts 2001 - 17:24 #57
manhatten

Du har din mening og jeg har min :-)
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 17:26 #58
blood> Hvad så hvis en tyrker begår indbruddet?

Dine argumenter holder ikke et klap.
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 17:29 #59
blood> Men du har stadig ikke svaret på hvad der giver dig ret til at udøve selvjustits fordi det er en perker som du selv udtrykker det.

Endvidere har du brudt ekspertens regler ved at komme med racistiske udtalelser. Det er ulovligt i henhold til dansk lovgivning.

Og nej, jeg orienterer ikke admin. Det er ikke min opgave at lege betjent for det gider jeg ikke.
Avatar billede syserror Nybegynder
04. marts 2001 - 17:29 #60
Mig bekendt er order \"perker\" ikke en nationalitet. Det er vist et ord om personer fra lande som Bosnien, Kroatien, Tyrkiet, Pakistand, Syrien, Irak, Iran osv.

\'SysError\'
Avatar billede blood Nybegynder
04. marts 2001 - 17:31 #61
manhatten >>
Jo jeg har :-)
1. Fordi jeg ikke kan holde perker ud!
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 17:33 #62
Blood> Det berettiger dig da ikke til at udøve selvjustits. Eller du mener måske at det er ok for mig at slå de mennesker ihjel som jeg ikke kan udholde?

Det mener jeg nemlig ikke på nogen måde jeg har ret til.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. marts 2001 - 20:12 #63
1. Nej
2. Nej - For så nupper jeg deres Shawarmaer.
3. Det vil jeg mene de gør. Ihvertilfald lader det til at den lille procentdel har det med at slås det mere.
Avatar billede teknik Juniormester
04. marts 2001 - 21:12 #64
nej
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
04. marts 2001 - 23:11 #65
1:Alt for mange
2:Alt for meget
3:ja ja og ja
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
04. marts 2001 - 23:26 #66
de der p..tyrkere,de er ved at gå mig på nerverne..
jeg bor det mest øde sted på sjælland(holbæk hvis der er nogen , der vil vide det)
en af mine vener fik sq stjålet sin computer, på en øde landevej klokken 12 om eftermiddagen, af tre per..tyrkere....så er der fandme noget ivejen i dette land, når man ikke kan gå gå på vejen uden at blive rullet af en flok MUJAFFERE......
kald min racist, eller lad være..jeg har ik noget imod tyrkere, der kan opføre sig ordentligt, men når de laver så meget ballade som mange af dem gør, for jeg sq lyst til at nakke dem(kriminelle)

P.S er i meget meget dårligt humør idag...:-/
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
04. marts 2001 - 23:45 #67

1. Nej, der er ikke for mange, de er trods alt kun en lille procentdel af befolkningen.

2. De kan ikke overtage vores kultur, det er op til os selv at holde vor kultur i hævd.

3. Ja, hvilket burde være bevist ved den første  akkumulerende undersøgelse af sin art foretaget herhjemme, udgivet i Januar 2001. Tallene er et gennemsnit 1993-1998:

Kriminalitet blandt mænd i Danmark, fordelt på nationalitet og alder, aldersgruppe 16-24:

Libanon 18,4%
Iran 11,7%
Eksjugoslavien 11,6%
Tyrkiet 10,5%
Pakistan 10,4%
Polen 9,4%
Somalia 8,1%
Vietnam 4,8%
Sri Lanka 4,2%
Danmark 3,8%

Kilde; Rockwool fondens forskningsenhed.

Kriminaliteten er faldende efter det 24. år.. men stadig højere for anden etnisk herkomst end dansk.

Hvad angår denne:
http://www.tdaugaard.dk/x/green-card-application.gif

Så er den faktisk af dansk flytningenævn anmeldt til politiet som et racistisk dokument, hvilket er komplet latterligt.
Her i DK er humoren sort, vi gør grin med alle, handicappede, svigermødre, bistandsklienter osv.. og nu også flygtninge.. og så er det pludselig racistisk?
Der er faktisk en del af anden herkomst, der syntes den er ganske morsom, bla Nasar Khadar, der selv har rundsendt den blandt sine venner, for som han siger i sin læserbrevkasse i BT, frit citeret:
\"Det er en del af dansk kultur, at man ironiserer og laver den slags humoristiske jokes om mange grupper i samfundet, og at man nu kan gøre det om indvandrere anser jeg som en god ting, at flygtningenævnet nu anmelder den for racisme er helt hen i vejret, da det er med til at fremmedgøre os yderligere for hinanden, og absolut ikke er fremmende for integretionen.\"

Klog fyr ham Kharder.
Avatar billede manhatten Nybegynder
04. marts 2001 - 23:50 #68
sanne7913> Man skal være meget varsom med sådanne statistikker som du refererer. Ikke fordi tallene ikke passer men ved at omdifinerere betingelserne for statistikker kan man som oftest få dem til at vise det man ønsker at understrege.

Hvordan ville det f.eks. se ud hvis aldersgruppen hedder 15-100?

Den kan se meget anderledes ud. Endvidere kender vi jo ikke til hvad undersøgelsens formål er og derfor kan man heller ikke lige forholde sig til tallene.

/Manhatten
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
05. marts 2001 - 00:03 #69

Manhatten>
Det er jeg fuldstændig klar over..  Og som jeg skrev, tallene er faldende jo ældre grupperne bliver, men er hele vejen igennem højest for anden etnisk herkomst end dansk..
I øjeblikket er det kun den aldersgruppe jeg har statistik for, men hele statistikken for alle grupper blev vist i BT i Januar måned.
Undersøgelsen sendte chokbølger gennem Christiansborg, netop fordi den var akkumulerende, og derfor er ret præcis.
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. marts 2001 - 01:15 #70
1.  Er der for mange indvandrere i Danmark?
nej
2.  Overtager indvandrene den danske kultur?
ja og nej
  af dem jeg kender er der 2 der \'bøjer bagover\' og nærmest er danskere end mage gammeldanskere jeg kender. De fleste prøver at finde en balance.
3.  Laver indvandrere grovere vold end danskere?
  jeg kender mest voksne og ældre og ingen der er voldelige. Jeg kender en enkelt indfødt dansker som nok må betegnes som voldelig; men da jeg kender langt flere gammeldanskere end nydanskere kan det næppe siges at være bevis for noget.

En sand historie:
  En nat i københavn (fotomahraton) kom jeg gående og så en lyshåret pige sidde på fortovet og græde, lige ved stod en mørklødet fyr og holdt en rødhåret pige ind imod muren. Jeg gik hen og trak ham væk fra hende og sagde \"Hva faen...\" hvorefter hun kastede sig over den lyshårede og begyndte at slå løs på hende. Han havde åbenbart stoppet deres slagsmål. I fællesskab tog vi så fat i den rødhårede og jeg fik den ære at holde hende fast for hun ville \"fannema ikke rages på af sådan et perkersvin\". Han prøvede så imens at trøste den lyshårede og få hende op at stå igen. Efter ca 5 minutter kom der en patruljevogn og overtog situationen. vi fik besked på at vente så politimanden kunne få suplerende oplysninger hvis der blev brug for det, politimanden kunne vist ikke lide indvandrere og kommanderede kort til den anden fyr og talte pænt og venligt til mig. Vi ventede så en 10 minutters tid, så kom politimanden igen og sagde \"skrid\" til indvandreren og begyndte at takke mig for at have hjulpet.
  Jeg kan ikke garantere at jeg ikke vill være blevet voldelig hvis det var mig der fik den behandling.

mvh JakobA
Avatar billede microtec Nybegynder
05. marts 2001 - 09:34 #71
1. Nej
2. Nej
3. Nej
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. marts 2001 - 09:39 #72
1. Nej
2. Nej
3. Nej
Avatar billede freeman5 Nybegynder
05. marts 2001 - 09:43 #73
1. Nej, men det bliver diskuteret meget så det kan man nemt gå hen og tro.

2. Nej det gør det ikke.

3. Nej men det bliver taget op i debat og der bliver snakket mere om dem end danskerne.
Hvad med fx. asylansøgere som også tidligere skrevet ?
Avatar billede billeschou Nybegynder
05. marts 2001 - 12:12 #74
1. Nej
2. Til dels - de har grumme svært ved at omstille sig til den danske kultur og danner i stedet ghettoer... det er ikke en sund udvikling.
3. Her hælder jeg nok mest til et ja, men det er nok geografisk betinget... eksempelvis hører man tit om uroligheder på Nørrebro mens der næsten aldrig er noget i de pæne områder.

Måske er min holdning påvirket af at der er så meget fokus på indvandrerne - en fokus der er opstået netop fordi de er fremmede...

De indvandrere jeg kender personligt har jeg intet imod - de har fint omstillet sig til den danske kultur.
Desuden har jeg boet 4 måneder i England hvor indvandrere præger gadebilledet i endnu højere grad end i Danmark.

Blood\'s holdning bryder jeg mig absolut ikke om - ord som \"perker\", \"nigger\" osv. er stærkt racistiske og noget jeg tager skarp afstand fra. I den forbindelse tror jeg at racisme bunder i frygt og uvidenhed. Mine bedsteforældre er stærkt racistiske og det er i hvert fald på grund af uvidenhed. Denne tendens dør vel langsomt ud med hver ny generation.
Avatar billede crazyyzarc Nybegynder
06. marts 2001 - 09:29 #75
Tusind tak for svarene, (og kommentarerne). Det kunne desværrekun blive en 10\'er til hver, da der var 30 gode svar :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
07. marts 2001 - 18:00 #76
Manhatten>> Nu vil jeg sgu godt udfordre dig til en verbal slåskamp...
Du anklager folk for at komme med uholdbare argumenter - samtidig med at du sprøjter den ene ditto ud efter den anden!!!

Ex:

1. Du påstår, at du er imod dødsstraf af enhver form - bl.a. med dette argument:
\"Dødsstraffen bliver af de fleste kriminelle i USA betragtet som en bedre dom end fængsel på livstid.\"
- Dette falder jo helt igennem, da du senere siger: \"Jeg går slet ikke ind for fængsel men for en resocialisering under beskyttede forhold.\"

2. Du prøver at skyde Rockwool-fondens undersøgelse ned, ved at sige, at man kan få det resultat frem, man vil:
\"Hvordan ville det f.eks. se ud hvis aldersgruppen hedder 15-100?\"
Hvor meget hjerne kræver det lige, at tænke sig til, at dette ikke ændrer en skid ved resultatet?
Desuden giver undersøgelsen jo et godt fingerpeg om, at der er problemer - ligegyldigt om der er en usikkerhed på 0,5% eller 5%...

Een ting er, at du kommer med usaglige argumenter! - Det sker for os alle - Men at du hver eneste gang, du kommer i modvind, kalder andres argumenter for usaglige er noget pjat!

For mig lugter det langt væk af, at du ikke vil erkende, at der i vores lille Danmark er nogle problemer, der skal løses...
Avatar billede manhatten Nybegynder
08. marts 2001 - 11:47 #77
rfogh>Dødsstraf er umenneskelig, derfor er jeg imod den. Kort og godt.

Hvad angår hvordan vi skal straffe kriminelle er en anden sag. Spørgsmålet er her. Skal vi hævne eller resocialisere. Såvel fængsel som dødsstraf er en hævn, mens det jeg snakker om er en resocialiseringsproces under kontrollerede former som har til formål at bringe de kriminelle på fode igen for at undgå at de kommer ud i være og dybere kriminalitet. Det er der aldeles ingen modsætningsforhold i.

Jeg har ikke forholdt mig til Rockwool fondens undersøgelse for jeg kender ikke undersøgelsens præmisser.

Men jeg pointere at tallene ville have set anderledes ud hvis man sammenlignede kriminalitetet med nogle andre aldersbetingelser.

Dette gør jeg fordi det er en kendt sag at når vi snaker om de 30-40 årige f.eks. så er danskerne i klart overtal i forhold til indvandrene med hensyn til kriminalitet.

Endvidere er statistik et værktøj som er meget afhængigt af dets præmisser og hvad det vil undersøge.

En vigtig ting for at forstå statistikker er at kende de sorteringspræmisser der er for at xx hører til i den ene eller anden kategori.

Det er det jeg mener med at man nemt kan for en statistik til at se ud som man ønsker.

Det er elementær statskundskab og enhver professor på statskundskab vilbekræftige dette.

Desuden kan man slet ikke tænke sig til om hvorvidt det ændrer på nogen resultater. Når du gør dette snakker vi ikke om facts men om forestillinger, holdninger eller fordomme.

Selvfølgelig giver den et billede eller et fingerpeg om hvordan verden ser ud den undersøgelse fra rockwool fonden. Men den kan ikke bruges i denne sammenhæng da undersøgelsens præmisser ikke har været fremlagt i denne debat og derfor er den indtil videre også uholdbar.

/Manhatten
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
09. marts 2001 - 00:58 #78

Manhattan

Nu har jeg fundet denne undersøgelse på nettet, og de ovennævnte tal jeg beskrev er ikke tallene for aldersgruppen 16-24, men 16-19, så der har avisen dog fejlciteret, men tallene er såmænd gode nok. Du kan der finde yderligere oplysninger om aldersgrupperne 20-29,30-39 og 40-49 + enkeltstatistikker for de enkelte årgange.

Endvidere findes der statistikker hvor der er \"renset\" for særlove og færdselsovertrædelser.
Du finder både gennemsnitstal og akkumulerende tal, + hvor mange personer der har deltaget i undersøgelsen.

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er der overvægt i kriminaliteten i andre etniske grupper i forholdet til danske, og asylansøgerne er ikke med i undersøgelsen.

Hvis man som du bliver ved at vende det blinde øje til dette faktum, så går det ravende galt.
Vi er nødt til at komme i en dialog, og sammen løse det her, selv indvandrer organisationer herhjemme råber om det, og prøver at ruske politikerne op.
Det er ironisk, at de kan se problemet, når mange danskere ikke kan, - misforstået hensynsfuldhed??

Du kan se tallene her http://www.rff.dk/
gå ind under nyhedsbreve - januar 2001 side 6

Avatar billede manhatten Nybegynder
09. marts 2001 - 15:25 #79
sanne7913> Jeg forsøger ikke at benægte nogle tal. Jeg har heller ike på noget tidspunkt hævdet at tallene var forkerte. Men jeg har sat spørgsmålstegn til undersøgelsens præmisser. Uden at kende dem kan en statistik ikke bruges til noget som helst.