Avatar billede ganang Nybegynder
21. september 2004 - 18:18 Der er 3 kommentarer

Kan ikke se min disk efter BIOS opdatering.

Jeg har lige opdateret min BIOS, jeg har et Intel D865PERL bundkort. Mit problem består i, at jeg efter opdateringen ikke længere kan se min harddisk på PATA (primær controller) i BIOS, men BIOSEN finder fint drevene på SATA. Prøver jeg efterfølgende at boote maskinen op med min XP-cd i cd-drevet på SATA, finder XP-installationsprogrammet fint min harddisk på PATA. Nogle der har en idé om hvad problemet er og hvorledes det kan løses?

Mvh Anders
Avatar billede ganang Nybegynder
21. september 2004 - 19:46 #1
Jeg har lavet en lille fejl i teksten, jeg har skrevet SATA, men mente PATA sekundær :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. september 2004 - 20:53 #2
Visse bundkort har SATA fra Chip Set, og ikke en dedicated kontroller. Hvis det er en sådan du har, så skal du nok ind i BIOS og fortælle den, at du vil køre SATA og PATA samtidigt. Jeg mener det hedder Enhanced Mode.
Avatar billede ganang Nybegynder
25. september 2004 - 01:06 #3
Den stod allerede til enhanced, problemet er bare at den kun ser den sekundære controller, når det er slået til. Hvis jeg sætter den til legacy, kan jeg se den primære controller og ikke den sekundære. Det er meget underligt, for i Windows kan jeg sagtens se begge controllere uden problemer.