Avatar billede fedtshit Nybegynder
21. september 2004 - 15:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"NTLDR is missing"

Jeg har skiftet mit bundkort ud med et Shuttle An(35)N - Ultra efter problemer med det gamle.

Efter at have sat det hele sammen fik jeg denne besked under opstart af OS (XP-Professionel):

NTLDR is missing
Press Ctrl+Alt+Delete to Restart

Indtil videre har jeg prøvet dette:

-FIXMBR & FIXBOOT fra repair konsol vha. XP-CD
-Kopieret NTDETECT.COM, NTLDR og Boot.ini til roden af C:
-Lavet boot-diskette med NTDETECT.COM, NTLDR og Boot.ini (efter at have valgt enten 'start windows normalt' eller fejlsikret tilstand' genstarter maskinen)
brugt XP-CD til at reparere OS

Min C:\boot.ini fil ser fin ud:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Jeg booter fra master på IDE 0 - alt ser ud som det skal i BIOS

Det skal siges at mit gamle bundkort ikke understøttede størrelsen af den ene af mine IDE harddiske- den kunne kun finde 165Gb ud af de 200Gb. Det nye bundkort kan finde alle 200Gb. Ved ikke om det har noget at sige.
Avatar billede ducks Nybegynder
21. september 2004 - 16:11 #1
Den besked kommer næsten altid når computeren ikke kan finde en harddisk med Windows installeret. Så enten har du sat BIOS op forkert, sat din(e) harddisk(e) forkert i ellers er det fordi den skal formateres, før du kan bruge den med et nyt bundkort.s
Avatar billede hcma Novice
21. september 2004 - 16:26 #2
Avatar billede ducks Nybegynder
21. september 2004 - 16:37 #3
Lad være med at bruge FAT32 selvom der står det er lettere, NTFS kører mere stabilt.
Avatar billede hcma Novice
21. september 2004 - 16:38 #4
ducks >>  enig ;o)
Avatar billede fedtshit Nybegynder
21. september 2004 - 20:45 #5
Windows kan godt finde min HD når jeg booter fra XP-CD. Den kan se at der har været en XP installation på C: i funktionen 'reparer XP'

BIOS er sat korrekt og HD kabler er sat korrekt..

Jeg har svært ved at acceptere at jeg skal formatere 200Gb HD bare fordi jeg har fået nyt bundkort. En HD der ellers har kørt fint med XP indtil nu.
Avatar billede konex Nybegynder
23. september 2004 - 07:55 #6
Har du kun en harddisk i??

hvis du har flere i skal du gå i BIOS og kigge hvilken af dem der står som første da det er den som den booter på
Avatar billede hcma Novice
23. september 2004 - 19:07 #7
fedtshit >>  hvordan går det?
Avatar billede fedtshit Nybegynder
24. september 2004 - 11:51 #8
Jeg har to HD og den booter fra den rigtige. XP er desværre så meget integreret med det hard ware man installere det til at man ikke bare kan skifte sit hard ware ud uden at skulle geninstallere XP... Det var iht. hvad jeg endte med at gøre - jeg kunne ikke engang få lov til at reparere !

Mine point afhang lidt af om der var en løsning der ikke indbefattede at formatere og genindstallere så jeg beholder dem til en anden gang - ellers tak for hjælpen