Avatar billede perplet Nybegynder
21. september 2004 - 15:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Formattering af harddisk - hvordan laves backup af mails og adr.?

Jeg skal til at formattere min Pc med windows XP. Jeg bruger Outlook som emailprogram men vil gerne kunne gendanne mine mails og adressekartoteket, når jeg har formatteret - hvordan gør jeg det? (har brænder)
Avatar billede perplet Nybegynder
21. september 2004 - 15:49 #1
Vil i øvrigt også gerne have mine "email konti" med...
Avatar billede hcma Novice
21. september 2004 - 16:04 #2
MS Outlookxx  eller  Outlook Express ?
ellers se her:
http://www.riversen.dk/?side=tips.php#oe

Hvis det er MS OutlookXX, vender du lige tilbage, da der så er en "smart" måde at gøre det på.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2004 - 16:04 #4
Læs og (måske) forstå: http://www.riversen.dk/?side=tips.php#oe
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2004 - 16:05 #5
Damm ... <catbody> kom først..
Avatar billede perplet Nybegynder
21. september 2004 - 16:06 #6
Det er Outlook 2003
Avatar billede perplet Nybegynder
21. september 2004 - 16:11 #7
Synes ikke rigtigt, at jeg på ms.com kan finde information af hvordan jeg får "emailkonti" med...

Er det rigtigt forstået, at adressekartoteket kommer med i pst-filen?
Avatar billede hcma Novice
21. september 2004 - 16:21 #8
perplet >>  den "smarte måde":
Søg efter Outlook.pst filen  (husk at du også skal søge i skjulte filer og systemmapper)
Den ligger typisk i C:\Documents and Settings\ditbrugernavn\Application Data\Microsoft\Outlook
Tag en kopi af hele filen/mappen og gem den på et andet drev eller på cd.
Formater så bare dit WindowsXP-drev, og geninstaller det hele.
Find så din "nye" Outlook.pst  og slet den.
Åbn så Outlook2003 og nu får du at vide at systemet ikke kan finde den eller at den mangler, men du får mulighed for at pege på en anden placering. Peg så på din "gamle kopi" som ligger på et andet drev, og så registrerer systemet at outlook.pst ligger der, og næste gang du skal formatere WindowsXP-drevet er du fri for at tage back-up af Outlook, da du jo har det hele liggende på et andet drev.
Hvis du derimod har gemt det på cd, lader du bare din "cd-back-up" overskrive den "nye".
Håber det er forståeligt ;o)
Avatar billede perplet Nybegynder
21. september 2004 - 16:23 #9
Catbody....tak for det :-) Men skal lige være sikker på, at adresser og "konti" er med i pst-filen?
Avatar billede hcma Novice
21. september 2004 - 16:28 #10
den skulle gerne indeholde det hele :o)

Men for at gå med livrem og seler, kan du m.h.t. konti jo gå op i Funktioner -> Konti -> Eksporter  o.s.v.
og for  hele din postkasse gå op i Filer -> Eksporter o.s.v.
Avatar billede perplet Nybegynder
21. september 2004 - 16:39 #11
Jeg synes ikke at der er noget under konti, der hedder eksporter....har outlook 2003
Avatar billede hcma Novice
21. september 2004 - 16:43 #12
kan ikke huske hvor du finder der under outlook2003  -  jeg benytter selv outlook2000
Prøv at søge under hjælp
Avatar billede andreassen Nybegynder
25. februar 2005 - 14:59 #13
Funktionen er flyttet ud i \start\programmer\microsoft office\office værktøjer\Microsoft Office 2003 guiden gem mine indstillinger