Avatar billede doubled Nybegynder
21. september 2004 - 13:49 Der er 8 kommentarer

nyhedsbeve, hvad er smartest?

Hejsa!

Nu har jeg læst tonsvis af indlæg igennem vedr udsendelse af nyhedsbreve i html format, dog uden nogle gode endegyldige løsninger.

Min case :
Skal udsende nyhedsbreve, gerne i html format (da jeg gerne vil anvende tables og pictures mv), og er interesseret i at ALLE brugere kan se det samme. Jeg kan forstå at f.eks hotmail bruger en anden klient der gør det umuligt? at sende et nyhedsbrev i html format til disse modtagere.
Jeg har udsendt 2 stk nu, og de er flotte og korrekte i både outlook såvel som min webmail hos ofir. Men hotmail modtagerne får noget sjusk...det holder ikke!
Jeg har kraftigt overvejet at sende dem en "alm" mail med et hyperlink og så lægge nyhedsbrevet til online læsning istedet. På den måde fylder jeg jo heller ikke så meget op i deres indbakker. Modtager selv html nyhedsbreve fra f.eks dating.dk i både outlook og på webmail, og DERES VIRKER....WHY???
Håber på en par gode råd+forklaringer+tips, og den bedste får 200p på kontoen. Da jeg skal bruge det kommercielt på sigt, er jeg nødt til at have en løsning der fungerer.
Havde overvejet at sende hele nyhedsbrevet som et stort billede men det er nok ikke så klogt.. :-)
Hvad siger i?
Avatar billede levich Nybegynder
22. september 2004 - 15:31 #1
Jeg modtager nyhedsbreve fra mange forskellige steder. De fleste kommer direkte i indbakken i html format. Men et firma sender i stedet et link til en html fil på deres hjemmeside, hvor man kan se nyhedsbrevet. Det er faktisk ret smart. Den sendte e-mail fylder mindre og alle kan se det uden problemer.
Avatar billede kox Nybegynder
22. september 2004 - 15:37 #2
jeg ved ikke om det kunne være en ide for dig at sende dit nyhedsbrev i pdf format, de fleste har jo allerede acrobat reader installeret (ellers er den jo gratis at downloade og du kan jo medsende et link til readeren)
http://www.pdf995.com/ kan du hente en gratis 'pdf-printer'. når du har dit nyhedsbrev færdigt vælger du udskriv og vælger pdf-printeren. på den måde er du sikker på at dit layout ikke ændres undervejs.
/kox
Avatar billede bjornicle Nybegynder
22. september 2004 - 17:35 #3
Hvad mener du med at det er noget sjusk paa hotmail ?
Vi har ikke umiddelbart nogle problemer med hotmail naar vores kunder sender mails.
Avatar billede doubled Nybegynder
23. september 2004 - 22:33 #4
Levich : takker, men det er jo det samme jeg har nævnt i min case formulering..
Kox : det var en mulighed, omend jeg ikke selv er hverken begejstret eller superdygtig til pdf...har vist et lidt skævt forhold til dem.. -s-
Bjonicle : refererer kun til mine folk på mailing listen der har hotmail konti..har fået en tilbage så jeg kunne se resultatet...og det holder ikke...medmindre jeg gør noget forkert...men som ovenstående..ser fint ud i min ofir.konto samt outlook..

Lader svaret og points'ne stå åben endnu..
Avatar billede kox Nybegynder
23. september 2004 - 23:27 #5
det er nu faktisk ret nemt, nærmest idiot-sikkert vist ;o)
du udskriver dokumentet som næsten som normalt. istedet for en fysisk printer vælger du at udskrive til en fil som kan læses af acrobat reader. du kan checke at alt spiller inden du sender noget afsted. layoutet ændrer sig med garanti ikke undervejs.
jeg bruger det selv når jeg skal have f.eks. et kopifirma til at lave noget. har været ude for at layoutet i word ikke var ens på min og deres computer.
med pdf nul problemo :o)
Avatar billede Chewie Novice
24. september 2004 - 09:07 #6
Hvorfor ikke gøre der hele?

1. skriv ren tekst i mailen - det kan alle se og du kan lave nogle overskrifter som får folk til at åbne PDF´en

2. vedhæft det som PDF - Her står hele nyhedsbrevet

3. link til nyhedbrevet - hvis flok ikke kan læse PDF kan de se nyheds.. på dette link
Avatar billede andersfraranders Nybegynder
29. september 2004 - 22:11 #7
Efter min mening skal nyhedsbreve skrives i html-format. Det gør jeg selv til ca. 25.000 medlemmer. Hotmail kan også uden de store problemer læse html mails. Har dog oplevet, at Hotmail kan finde på at fjerne baggrundsfarven i mails. Men det kan du teste dig ud af.
At sende en pdf eller et link til hjemmeside duer ikke, efter min mening.
Det unikke ved emails er at du (forhåbentlig) har fået lov at sende info DIREKTE ud til folk - og så duer det ikke, at folk selv skal søge informationen.
Selom det "bare" drejer sig om at klikke på et link, kan det faktisk være ret afgørende.
Det er jo ganske få sekunder folk bruger på at overveje om de vil bruge yderligere tid på mailen eller bare slette.
Jeg skriver mine mails i Stones Webwriter og udsender med March5 Mailer.
Jeg kan sende nogle eksempler på mine mails hvis du ønsker.

Det er dog altid en god ide at lave et link i html-mailen til en online version af mailen, som folk med stenalderagtige mailklienter også har en chance for at læse mailen.
Endelig kan du kode dig ud af om folk får præsenteret en txt-mail eller html-mail. Men så lang tid gider du nok ikke bruge på hver enkelt mail.
Mvh.
Anders
Avatar billede doubled Nybegynder
30. september 2004 - 20:11 #8
hej anders!

Lyder mere interessant omend jeg selvfølgelig også selv liiiiige kunne have oprettet en hotmail og derved teste mig selv!
Men du må gerne sende en mail til mig med et eksempel på dine mails. samt lige skrive her ligt om March5 Mailer...det kender jeg ikke.
Og skulle der være noget forskel på om man eks vis bruger frontpage eller Stones webwriter til at komponere sine html mails??
bry1@ofir.dk