Avatar billede jamman Nybegynder
04. marts 2001 - 15:23 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Usb port!!!

Øh jeg har et lille problem med mit webcam jeg har lige købt en creative webcam plus og hver gang jeg sætter den i usb porten og skal starte maskinen op stopper den lige der hvor man ka skrive del og komme ind i bios!!!! øh hvordan ka man tjekke om usb portene virker?
Avatar billede makse Nybegynder
04. marts 2001 - 15:25 #1
Har du aktiveret USB portene i din BIOS?
Avatar billede jamman Nybegynder
04. marts 2001 - 15:26 #2
ja den står på auto!!!
Avatar billede makse Nybegynder
04. marts 2001 - 15:33 #3
Fra creative support:

In the BIOS setup, set \"Assign IRQ to USB\" and \"USB Legacy Support\" and \"USB Keyboard Support\" to \"Enabled\" (if present).

* Try updating the system BIOS - may help some USB power supply issues.

* Disconnect other USB devices.

* Ensure any USB drivers installed - very important for systems with VIA chipset - need VIA USB Filter driver from Viatech.

* Check if the USB port is sharing IRQ with any other PCI device. If so, it may help to get it on an IRQ of its own.

* Remove any USB HUB and connect the Webcam directly to the PC.

* If you have a Sound Blaster Live! in your PC, move it to PCI slot 4.

Avatar billede dullerdk Nybegynder
04. marts 2001 - 15:45 #4
er der ikke 2 forskelleige steder man kan slå sin usb porte til, i bios\'en
Avatar billede jamman Nybegynder
04. marts 2001 - 15:46 #5
okey jeg prøver lige lidt og vender tilbage...
Avatar billede makse Nybegynder
04. marts 2001 - 15:56 #6
Hvad mærke og model er dit bundkort?
Avatar billede jamman Nybegynder
04. marts 2001 - 15:59 #7
Asus k7v-t
Avatar billede makse Nybegynder
04. marts 2001 - 16:02 #8
Bedste BIOS indstillinger til VIA kort.

Power Management - Disabled
Plug and Play Operating System - Enabled
IRQ\'s Assigned - Auto or Operating System
USB Keyboard - DOS or BIOS
Write Pipeline Cache (FIC Motherboards and others) - Disabled
System Bios Cacheable - Disabled
Avatar billede makse Nybegynder
04. marts 2001 - 16:13 #9
Du bør også læse den her: http://channel.europe.creative.com/channel/support/temp/webcam_troubleshooting_guide.htm

Der er en masse god info om webcam\'s og VIA chipset.
Avatar billede makse Nybegynder
04. marts 2001 - 16:16 #10
Og en tur til www.usbman.com/ hvor der er tonsvis af info.
Avatar billede jamman Nybegynder
04. marts 2001 - 17:05 #11
jeg har prøvet det og det virker ikke makse....
Avatar billede makse Nybegynder
04. marts 2001 - 17:15 #12
Har du opdateret din bios?

Og du har sikkert prøvet begge USB porte? (Og vendt stikket rigtigt)
Kan windows finde portene, når du ikke har webcam\'et i?
Avatar billede makse Nybegynder
05. marts 2001 - 00:01 #13
Kom lige til at tænke på en ting endnu.
I din bios, har du noget der hedder Reset Configuration Data. Sæt den til Enabled. Save and exit bios.

Da der er tilføjet hardware på USB, skal bios lige rette IRQ DMA og I/O til igen.
Avatar billede makse Nybegynder
05. marts 2001 - 13:36 #14
Her er måske en løsning.
Hvis du har en Promise Ultra DMA controller, skal du hente den her patch. ftp://ftp.promise.com/Controllers/IDE/Ultra100/BETA/Ultra100b35.zip

Du kan læse mere her om samme problem:
http://www.softsynth.com/jsyn/support/removed_error.html
http://support.promise.com/Status.asp
Avatar billede jamman Nybegynder
05. marts 2001 - 21:15 #15
ja min bios er opdateret og windows ka godt finde portene og det er ikke webcam der er galt med da det virker hos en kammerat!
Avatar billede jamman Nybegynder
04. april 2001 - 15:24 #16
det virker ikke men har byttet Webcam til et andet mærke så virker det
Avatar billede makse Nybegynder
04. april 2001 - 15:42 #17
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede jamman Nybegynder
11. december 2001 - 21:22 #18
Hmm har fundet ud af det