Avatar billede minipod Nybegynder
21. september 2004 - 10:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Amortisationstabel i xls-ark

Jeg skal tage et privatlån og har aftalt fast ydelse og fast rente. Mit problem er at jeg ikke ved hvor mange måneder lånet kommer til at løbe over. Er der nogen der ved hvor jeg finder et gratis excel-ark hvor jeg blot kan taste rente og ydelse ind og få en flot amortisationsopgørelse over rente og afdrag samt antal måneder (perioder)?
Avatar billede sjap Praktikant
21. september 2004 - 11:07 #1
Kan du ikke klare dig med den indbyggede funktion til at beregne antal perioder:

=NPER(5%/12;-2000;100000;0;0)
21. september 2004 - 12:08 #2
Jeg har et en færdig opgave liggende.

Smid en mail-adresse, så sender jeg den.
Avatar billede minipod Nybegynder
21. september 2004 - 13:10 #3
Hej Erik Juul, min e-mail: minipod@myrealbox.com
21. september 2004 - 13:17 #4
Sendt.
Avatar billede minipod Nybegynder
21. september 2004 - 13:18 #5
Det var lige hvad jeg stod og manglede. Tusinde tak for hjælpen Erik.
Avatar billede minipod Nybegynder
21. september 2004 - 13:28 #6
Hov. Jeg tænkte lige på. Det skal være med årlig tilskreven rente. Er det tilsendte ikke med månedlig tilskreven rente?