Avatar billede lhademmor Nybegynder
21. september 2004 - 09:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ryger konstant af trådløse netværk

Jeg har WLAN både hjemme og i skolen på min IBM Thinkpad R51. Hjemme er jeg beskyttet med WEP-kryptering. Men selvom nettet fungerer fint, har det en ubehagelig vane med pludselig at smide mig af. Og jeg bliver efterfølgende nødt til at gå ned i SystemTray, vælge min "11b/g Wireless Mini PCI Adapter" og klikke "find WLAN" for at finde mit netværk igen, og tilslutte.

Så fungerer det fint i større eller længere tid, før det sommetider går ned igen.

I starten troede jeg at det var mit hjemmenetværk, jeg havde opsat forkert, men da det også sker i skolen, er det måske min trådløse radio der er noget galt med?

Det er dødens pølse at skulle oprette forbindelse konstant! Håber i kan hjælpe.
Avatar billede kenp Novice
21. september 2004 - 09:36 #1
prøv at slå IEEE802.xx godkendelse fra på dit trådløsenetkort.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. september 2004 - 09:45 #2
Hvilket OS?

Hvis du kører XP SP1 ligger der et fix til WLAN, der bl.a. skulle forbedre stabiliteten.

Du kunne jo ved samme lejlighed så overveje om du ikke bare skulle installere SP2 og få alle fejlrettelser med :-)
Avatar billede lhademmor Nybegynder
21. september 2004 - 10:03 #3
Jeg har XP og har SP2
Avatar billede lhademmor Nybegynder
21. september 2004 - 10:04 #4
Kan det skyldes Kazaa Resurrection?
Avatar billede lhademmor Nybegynder
21. september 2004 - 10:09 #5
Eller United Devices?
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:19 #6
Hallo? Er i der?
Avatar billede kenp Novice
27. september 2004 - 09:20 #7
det ville nu være nemmere at du  melder tilbage med oplysningerne om du har prøvet det andet!

jeg kender ikke de 2 programmer du snakker om.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:22 #8
Jeg ville gerne have slået trådløst fra (det gør man vist ved at dobbeltklikke på tråløst netværk) men jeg kan ikke finde stedet"!1
Avatar billede kenp Novice
27. september 2004 - 09:25 #9
hvis du skal hvave det slået fra så højreklik netværks steder ->egenskaber ->højreklik på din trådløse forbindelse ->deaktiver.

Men dit spøgsmål gik jo ikke på at slå det fra"!
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:30 #10
Ups, jeg mente slå "IEEE 80x"-godkendelse fra!
Avatar billede kenp Novice
27. september 2004 - 09:36 #11
højreklik netværks steder ->egenskaber ->højreklik på din trådløse forbindelse ->egenskaber ->så skulle det være på det sidste faneblad
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:39 #12
Så får jeg bare et tre faneblade: Generelt, trådløse netværk og avanceret
Avatar billede kenp Novice
27. september 2004 - 09:42 #13
vælg avanceret.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:43 #14
Der er Windows Firewall og om Deling af Internetforbindelse
Avatar billede kenp Novice
27. september 2004 - 20:19 #15
sorry det er faneblad 2 og ikke 3 som jeg skrev.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:04 #16
ok, nu har jeg tjekket det, men IEEE 80x VAR altså slået fra i forvejen!
Avatar billede mes Nybegynder
09. december 2004 - 15:32 #17
Har du stadig problemet, kan det måske afhjælpes med denne:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884020

Jeg har haft store problemer med SP2 med WPA og dette var løsningen !!
Avatar billede kebaaab Nybegynder
09. december 2004 - 19:21 #18
Jeg takker for rådet og prøver det nu...
Avatar billede lhademmor Nybegynder
09. december 2004 - 19:22 #19
Ups, jeg hader auto-login! (Min brors bruger)
Jeg takker for råder og prøver det nu...
Avatar billede lhademmor Nybegynder
09. december 2004 - 20:31 #20
øhh.. Mange tak for svaret, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det :(
Jeg downloader hotfix'en, men når den installerer går den i stå når den når til TCPIP.SYS. Så kan jeg kan overhovedet ikke kommunikere med den, og det eneste jeg kan gøre er at genstarte den. Hvordan gjorde du?
Avatar billede lhademmor Nybegynder
08. juni 2005 - 17:02 #21
Ok folkens. Jeg havde ikke fået opdateret min PCI Driver. Da det blev gjort løste problemet sig.