Avatar billede mygskys Nybegynder
20. september 2004 - 23:48 Der er 5 kommentarer

2'en computer crasher når jeg connecter til den

Hejsa

Jeg har to computere (1=XP Prof 2= XP home). Netværket er sat op med en router til nettet, hvor begge maskiner fint kommer igennem. På begge computere har jeg delte mapper. Jeg kan se indholdet af mapper fra begge computere - der er sådan set ingen problemer, undtagen...
Når jeg henter en fil fra XP home til Prof, så crasher XP home fuldstændig - dvs. den går ned uden varsel - ikke engang en fejlmeddelse, før den genstarter.

Når den er oppe igen, ber den om at sende en fejlmeddelse til MS, hvilket jeg så har gjort et par gange. Når den kommer og viser "Online Crash Analysis", siger MS at det er en Graphics Device Driver error, hvilket jeg tror er noget sludder.

Der er intet nyt installeret - begge maskiner har virket uafhængigt af hinanden, bare ikke når jeg skal hente en fil fra Home til Pro.

MS Firewall er disablet / I ZoneAlarm er begge trusted hinanden (Der sker det samme når ZA er lukket ned).

Any ideas?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2004 - 00:10 #1
Med på en lytter...
Er det lige meget hvilken størrelse/type fil ? Og fra/til hvilken mappe ?
Avatar billede mygskys Nybegynder
21. september 2004 - 00:13 #2
Tjaa, jeg forsøgte først med nogle dummy filer - et Word dok osv. Jeg kunne oprette filen, og den kunne hentes på den anden maskine, men pludselig tot-gevesen. Har også forsøgt med en 900 mb fil, med samme resultat.
Mao. tror jeg ikke der er forskel på filstørrelse.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2004 - 00:29 #3
Ingen ideér herfra pt.
Er det NTFS fil format begge steder ?
Måske noget med rettigheder?

(Til sovstrup nu ZZZ Z Z Z zzz z z z ... . . . )
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. september 2004 - 00:39 #4
Prøv alligevel med en anden driver til grafikkortet.
(medgiver dig, at det lyder underligt det skulle være det)
Avatar billede mygskys Nybegynder
27. november 2004 - 00:19 #5
ok - nyt netkort hjalp