Avatar billede goldenbaek Nybegynder
20. september 2004 - 23:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

er tele2 et godt valg?

Hej. ER tele2 adsl et godt valg, 1mbps til 349kr md. Hvad kræves der af min computer for at jeg får max. ud af denne hastighed? Har en Ibm aptiva fra 1999. Jeg har 512kbps i øjeblikket.
VH jesper
Avatar billede levich Nybegynder
21. september 2004 - 00:23 #1
Umiddelbart nej. Men det kommer an på, hvad krævende du er.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
21. september 2004 - 09:16 #2
levich>>hvorfor er det ikke et godt valg?har selv haft tele2 i et år og er umærkeret tilfreds med dem!
goldenbaek hvad bruger du din internet forbindelse til? så kan vi se om det er en god ide
Avatar billede levich Nybegynder
21. september 2004 - 09:32 #3
Det jeg mener er, at selskaber som TDC og Cybercity giver en bedre service (udstyr, support, reklamationer) end selskaber som f.eks. Tele2 og Tiscali. Men hvis du bare skal surfere en gang imellem og ikke bruge det til noget videre seriøst, kan du let bruge det billigste tilbud.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
21. september 2004 - 10:45 #4
ok ik det rigtige sted at diskutere men jeg arbejder selv med it bruger mit netfobindelse hver dag, og tværtimod syntes jeg at f.eks tdc tror de har monopol er ikke særlig for det selskab men hvorfor syntes du tele2 er så dårligt forstår det ik........
Avatar billede levich Nybegynder
21. september 2004 - 11:56 #5
Som jeg allerede har givet udtryk for: TDC og Cybercity har et bedre produkt end de andre. Det er ikke nogen stor forskel, men det er der heller ikke på prisen. Jeg synes ikke der er noget grund til at risikere at få en masser problemer.

Afhængig af hvad du skal bruge forbindelsen til, kan det også være en god idé at checke hvilket modem/router der følger med abonnementet. Mht. hardware er der så vidt jeg ved ingen korrelation mellem pris og kvalitet.
Avatar billede levich Nybegynder
22. september 2004 - 15:35 #6
Hvis du kan bruge ovenstående til noget, kan du jo fordele point.
Avatar billede agentorange Nybegynder
04. oktober 2004 - 23:15 #7
Jeg har tele2adsl og er fuldt ud tilfreds med det. Jeg bruger også internette mange timer hver dag og da jeg skulle oprette adsl undersøgte jeg priser rundt omkring. Tele2 var langt den billigste og der er ingen mærkbar forskel mellem TDC og tele2. Jeg har prøvet begge dele.
Avatar billede dixeh Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:40 #8
Somt sagt kommer det meget an på hvad du skal bruge det til.
jeg har det tele2 annoncerer som en 2mb/512 forbindelse men reelt set er det mere en 1.4mb/300, det man skal vide er at det udstyr tele2 bruger er noget de lejer af TDC, og TDC kunne jo ik finde på at udleje udstyr der er ligeså godt som deres eget.
med en TDC 2mb/512 vil du komme meget tættere på at udnytte din forbindelse max hele tiden end med en tele2.
men, bruger du kun din forbindelse til gaming, surf, og download så er en tele2 forbindelse udemærket til dig.
men har du brug for en stabil upload, til fx ftp-server, web-server, gaming server, whatever server så ville jeg vælge en TDC hvor du er næsten 100% sikker på at få den hastighed de annoncerer.
med hensyn til diun computer så skulle den sagtens kunne udnytte den højere hastighed.
Avatar billede yHec Novice
29. oktober 2004 - 23:56 #9
dixeh>>Hmmmmmm.... Det er lidt af nogen beskyldninger du kommer med. Jeg er ret sikker på at TDC ville få voldsomme problemer med konkurrencemyndighederne hvis de udlejer udstyr der er deres eget inferiørt!!! Det er ulovligt, da de har monopol på/ejer kobberet.

resten>>Mht tele2, så har jeg ALDRIG haft problemer med dét firma (været kunde der siden '96) - kan ikke just sige det samme om fx TDC - hvorfor tror I jeg skiftede??

Jeg har ikke ADSL hos tele2, men jeg kender flere der har - og de er fuldt ud tilfredse. Opsætningen er uhyre nem, og går af sig selv. Har oplevet en totalt IT-analfabet gøre det på 15 minutter!

Ang hastighed, så skal man gøre sit behov op! Hvis det kun er til  ail og lejlighedsvis surfimg er selv de labgsomste opkoplinger udemærkede. en 2 mbs er nok for de HardCore der henter store filer og surfer en del.

/jan
Avatar billede dixeh Nybegynder
30. oktober 2004 - 02:35 #10
du har sikkert ret Y,vil ik starte en diskussion om det her, mine oplysninger stammer fra en tidligere ansat i tdc så jeg ka ik garantere det. men fakta er at en tele2 forbindelse ikke har den hastigheds stabilitet som en tdc forbindelse har.. jeg har selv tele2 nu og du har helt ret.. det kører stabilt og er nemt at sætte op og det er billigt.. men hastigheden er altså ikke den samme som med en tdc 2 mbit.. (det havde jeg indtil for et år siden..)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. oktober 2004 - 02:40 #11
>> Vil bare lige sige: Har ALTID kørt med Cybercity og har ALDIRG haft problemer, hverken med hastighed/support eller forbindelse... det eneste de har gjort jeg ikke har bedt om var at opgradere hastigheden gratis.... så har intet ondt at sige om dem :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. oktober 2004 - 02:43 #12
Du kan forresten få en 2Mbit hos Cybercity for kun 50 kr ekstra... 399 om mdr..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. oktober 2004 - 02:46 #13
Men... har selv arbjedet hos et par It firmaer... og ved at Tele2 ikke er et "anerkendt" mærke... Brug Cybercity eller Tdc.. men Cybercity har så de fordele at bruge boost, samt at kunne konfigurere sin Router gratis... Hos tdc erhverv koster det penge og tager sin tid
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:07 #14
Lukketid?