Avatar billede rfaur Nybegynder
20. september 2004 - 22:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

problemer med flash, asp og med danske specialbogstaver

Hej....
Jeg er ved at lave en gæstebog/tagwall og er stødt ind i et lidt pudsigt problem. Jeg gemmer data i access og henter dem via noget asp og sender dem til noget flash. Hvis jeg læser asp'en i en browser ser det fin ud, men når jeg sender det videre til flashen er der problemer med æ ø & å. flashen omdanner bogstavet + det næste bogstav til en kasse... erder andre der har haft samme problem...

P.S. man må heller ikke skrive æ ø & å - i spørgsmål titlen????
Avatar billede gulekings Nybegynder
20. september 2004 - 22:57 #1
prøv at skrive System.useCodepage = true i første frame i din film :)
Avatar billede gulekings Nybegynder
20. september 2004 - 22:59 #2
ellers søg efter "æøå" eller noget lignende i denne kategori - det er bestemt ikke første gang det her emne bliver omtalt :|
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 01:05 #3
Avatar billede rfaur Nybegynder
21. september 2004 - 08:28 #4
Takker mange gange, jeg havde ellers søgt, men ikke på æ ø og  å alene havde asp med i søgelinjen - dum lille fejl....
Avatar billede rfaur Nybegynder
21. september 2004 - 08:29 #5
øh håber du får points nu...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 11:26 #6
Det gør jeg hvis du accepterer nu. Men del lige med gulekings :)
Avatar billede gulekings Nybegynder
22. september 2004 - 09:04 #7
hej :)