Avatar billede -hyber- Nybegynder
20. september 2004 - 21:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nationaldigter Hvad er det?

Hvordan vil i definere ordet "National digter"?

Jeg ved Hc andersen er en national digter, men kan i forklare hvad det nøjagtigt er?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
20. september 2004 - 21:57 #1
måske man kunne sige at det er en anakendt digter
Avatar billede -hyber- Nybegynder
20. september 2004 - 22:04 #2
En national digter er en anerkendt digter, der er kendt i Danmark samt dele af udlandet!

Kan i ikke føje lidt på så det fylder mere? Skal bruges til en stil :D
Avatar billede micofix Nybegynder
20. september 2004 - 22:20 #3
"At rejse er at leve" skrev H.C. Andersen (det er det mest anerkendte citat i dansk-stil-sammenhæng). Har en bog stående om H.C.A.; hvad vil du vide?

("Verden er mit hjem - På rejse med H. C. Andersen - En montage af Niels Birger Wamberg")
Avatar billede -hyber- Nybegynder
21. september 2004 - 07:43 #4
micofix  > Den  opgave jeg er stilt handler ik om H.C. Andersen! Jeg nævner ham blot i sammenhænget med nationaldigtere :)
Avatar billede micofix Nybegynder
21. september 2004 - 18:43 #5
Nå, du vil have udvidet forklaringen på begrebet nationaldigter?! Jeg ville nok google ordet og så skrive et sammensurium over de forklaringer der Kommer op. Nævn endelig Benny Andersen, han kom op da jeg googlede på 'nationaldigter'. Hvis der var bred enighed om hvem der var nationaldigter ville der vel kun være plads til en, ligesom med nationalfuglen, og det ville nok blive ham. Eller Henrik Nordbrandt men han er lidt prikken (læs: kræsen, lider af god(?) smag).
Avatar billede -hyber- Nybegynder
30. september 2004 - 19:03 #6
Læg svar :]
Avatar billede -hyber- Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:12 #7
tar dem selv så!