Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 21:24 Der er 56 kommentarer og
10 løsninger

Hvor 'du fra

Hey.

Dem der gider klikke her og sige hvad den siger, får points.

Jeg skal teste noget med Lande. I behøver ikke kopiere IP adressen ind, bare et svar med COUNTRY: og resultatet. Hvis i dog mod al forventning får "Et eller andet" som resultat i stedet for DENMARK, ville det være smukt at få ip'en :)

http://www.legende.dk/iptest.php
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 21:27 #1
Er der forresten nogle, der kender noget hen ad eksperten i Tyskland, så jeg kan få testet fra dem også ?
Avatar billede pureshit Nybegynder
20. september 2004 - 21:27 #2
COUNTRY: DENMARK
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. september 2004 - 21:27 #3
her har du de oplysninger :)

IP-Adresse: 62.107.123.236
IP NUMBER: 1047231468
COUNTRY: DENMARK
Avatar billede schlippe Nybegynder
20. september 2004 - 21:28 #4
IP-Adresse: 62.66.185.81
IP NUMBER: 1044560209
COUNTRY: DENMARK
Avatar billede m-smith Nybegynder
20. september 2004 - 21:28 #5
JEG FRA DENMARK!!!!!!!!!

(HAVNEN)
Avatar billede Jman Praktikant
20. september 2004 - 21:29 #6
IP-Adresse: XXX.XXX.XXX.XXX
IP NUMBER: 1398471762
COUNTRY: DENMARK
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
20. september 2004 - 21:29 #7
DENMARK  samme her.. det virker fint kan man sige

hva skal det specifik bruges til
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. september 2004 - 21:30 #8
Avatar billede mads111 Nybegynder
20. september 2004 - 21:31 #9
COUNTRY: DENMARK
Avatar billede Jman Praktikant
20. september 2004 - 21:31 #10
det samme på Mac :)
Avatar billede anddk Praktikant
20. september 2004 - 21:31 #11
IP NUMBER: 1355051300
COUNTRY: DENMARK
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 21:32 #12
COUNTRY: DENMARK
;)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 21:32 #13
chokobear_dk ->> Det skal bruges til at få min hjemmeside til at åbne op i det rette af fire sprog :) Det er mit nye hit. Men jeg er ikke helt sikker på den database, jeg har hentet over ip'er og lande (den var gratis) :)
Avatar billede mnt Nybegynder
20. september 2004 - 21:34 #14
Sjovt nok: "COUNTRY: DENMARK" ;-)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
20. september 2004 - 21:47 #15
okay det er faktisk smart, det skal du have.....
Avatar billede rohaje Nybegynder
20. september 2004 - 21:47 #16
COUNTRY: DENMARK
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. september 2004 - 21:49 #17
COUNTRY: CAMBODIA
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. september 2004 - 21:54 #18
lol sorry, just kiddin' Jeg ku' ik' la' vær'  :D
Avatar billede rohaje Nybegynder
20. september 2004 - 21:54 #19
hvordan ser koden ud der tracker ip'en ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. september 2004 - 21:54 #20
IP-Adresse: 80.196.240.XXX
IP NUMBER: 1355084XXX
COUNTRY: DENMARK
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 21:55 #21
doggy82 -> Ha ha... Det er ikke en mulighed. Den tester kun for udvalgte lande, ellers ganske smukt :)

Til de interesserede, der eventuelt måtte være (om nogle), kan jeg "afsløre" at i kan hente databasefilen her: http://ip-to-country.webhosting.info/

Jeg siger tak for hjælpen til alle.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 21:56 #22
Dem, der kun har kommenteret, skal lige svare. Så slutter vi show'et

maismarken, rohaje m.fl
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2004 - 21:56 #23
Jeg får een uden land set fra en IP som muuuligvis står i USA
IP-Adresse: 207.22.48.xxx
IP NUMBER: 3474337xxx
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 21:58 #24
rohaje ->>
$dotted_ip_address = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$ip_number = sprintf("%u", ip2long($dotted_ip_address));
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. september 2004 - 21:59 #25
Pling...
Avatar billede rohaje Nybegynder
20. september 2004 - 21:59 #26
tak
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 22:01 #27
Tak for det erikjacobsen. Jeg checker for 3 lande, og resten ryger i samme gruppe "Et eller andet" (de ryger hen til den engelske side). Så det var smukt at få en i den gruppe. Jeg håber den skrev "Et eller andet" :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2004 - 22:03 #28
Den skrev ikke "Et eller andet", kun de to linier. Prøv selv på:
http://www.delorie.com/web/lynxview.html
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 22:11 #29
Hvis du er der erik:

if ($result = mysql_query("SELECT * FROM iptocountry WHERE IP_FROM <= $ip_number and ip_to >= $ip_number")) {
    if($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
        print("<br>COUNTRY: ".$row['country_name']);
    }
} else {
    print "<br>COUNTRY: Et eller andet !";
}

Burde det ikke være ok ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2004 - 22:16 #30
if ($result = mysql_query("SELECT * FROM iptocountry WHERE IP_FROM <= $ip_number and ip_to >= $ip_number")) {
    if($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
        print("<br>COUNTRY: ".$row['country_name']);
    } else {
        print "<br>COUNTRY: Et eller andet !";
    }
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 22:20 #31
Jeps. Nu siger den lynx-side:

IP-Adresse: 207.22.48.162
IP NUMBER: 3474337954
COUNTRY: Et eller andet !

Tak til min Cisco-lærer ;)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 22:22 #32
Den her kategori på eksperten er simpelthen smuk. Man kan få testet sine ting lynhurtigt af folk fra hele landet, og endda finde hjælp, når de "seje" kommer forbi :)) Tak til alle.

Vi lukker.
Avatar billede krogsager Nybegynder
20. september 2004 - 23:15 #33
IP-Adresse: 200.161.197.XXX
IP NUMBER: 3366045009
COUNTRY: Et eller andet !

Hvorfor må vi andre ikke være med :(
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 23:23 #34
Hey Krogsager...

Er det virkelig fra en dansk internetudbyder ???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 23:24 #35
ps, det er overflødigt at slette et par numre i ip-adresse, men ikke i IP nummer... som beskrevet her på siden:

$ip_number = sprintf("%u", ip2long($dotted_ip_address));

;) hva så der
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 23:26 #36
Hvad jeg mener er naturligvis:

$dotted_ip_address = long2ip($ip_number);

:)
Avatar billede krogsager Nybegynder
20. september 2004 - 23:27 #37
Næ, det er det faktisk ikke ;)

Brasilien (og her er 28 grader)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 23:31 #38
Nårh, men så er det OK...

Som jeg sagde til erikjacobsen -> jeg checker kun for tre lande, og resten (inkl. brasilien) ryger i samme skuffe. Derfor :) TAK for indlægget, som kun bekræftede rigtigheden i min database og algoritme. Smukt med så multilateral deltagelse
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 23:42 #39
Til ære for dig, Krogsager har jeg (bare for sjov) prøvet at tilføje BRAZIL til testen.

Prøv den lige igen. :)
Avatar billede krogsager Nybegynder
20. september 2004 - 23:47 #40
IP-Adresse: 200.161.197.74
IP NUMBER: 3366045009
COUNTRY: BRAZIL

Tak kære legende.dk, du mit hjerte bobler :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
20. september 2004 - 23:49 #41
COUNTRY: GERMANY

Og ja, det stemmer... ;-)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 23:54 #42
oh smukke menneske: krogsager ->> Klik venligst her

http://www.legende.dk

og fortæl mig hvad du får (hvilket sprog) Skulle være engelsk !!

(Jeg har ikke skrevet den tyske endnu, larsholmgaard.dk, beklager !!! Ich bin du bist og alt det der)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. september 2004 - 23:55 #43
Jeg er så "heldig" at jeg i øjeblikket befinder mig i Polen, og jeg får sgu den polske... Hva så der
Avatar billede krogsager Nybegynder
20. september 2004 - 23:57 #44
The page cannot be found....... osv osv??? På engelsk men nok fordi det er en engelsk IE :(
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:00 #45
krogsager ->> Som sagt har jeg ikke skrevet den tyske endnu :) Så DET VIRKER !! pga. det ikke virker :S
Avatar billede krogsager Nybegynder
21. september 2004 - 00:05 #46
Hva' med portugisisk ?)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:06 #47
Jeg rodede lidt rundt i det :)

nu skulle Brasilien gerne få en engelsk på: www.legende.dk

og Tyskland skulle gerne få: Siden kan ikke vises !!! agtigt
21. september 2004 - 00:07 #48
Hvis du stadig er interesseret.

COUNTRY: Et eller andet !
Grønland
-2 grader og snevejr.
Avatar billede krogsager Nybegynder
21. september 2004 - 00:09 #49
Ja, NU er den på engelsk, lige en kort overgang var den på dansk.
Danke schön :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:09 #50
Find din kajak og DØ :D
Avatar billede krogsager Nybegynder
21. september 2004 - 00:10 #51
Nå, > erikjuul, nu vil jeg sætte mig ud til poolen, og nyde en drinks, imens maiden laver lidt grillmad :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:11 #52
OK, så i Brasilien og andre lande end Tyskland, Danmark og Polen er den på engelsk :) Hvad siger larsholmgaard.dk
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:13 #53
Jeg checker kun for de tre lande (nu og før mit brasilien-trip). Han skulle gerne få "siden kan ikke vises"
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:16 #54
http://pl.legende.dk
http://de.legende.dk (siden kan ikke vises)
http://dk.legende.dk
http://com.legende.dk

Sådan er det. Og jeg er fra Århus :))
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:17 #55
Er det ikke rørende ?
Avatar billede krogsager Nybegynder
21. september 2004 - 00:20 #56
Smukt, -en århusianer der lever på polsk ;/
Avatar billede krogsager Nybegynder
21. september 2004 - 00:22 #57
legende.dk du har lige fået en dårlig karma?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:28 #58
23.47.38 -> Tak kære legende.dk, du mit hjerte bobler :)

Hvad har jeg gjort ?? ->> Polen er íkke så smuk, men der er masser af arbejde for halv-lærte internet freaks :)

P.S. Viste din brasilien-side en side på engelsk ?

Det må være erikjuul og min kommentar om kajakker. Enhver der ikke kan se sarkasmen og humoren i denne udtalelse jf. hele denne tråd, bør revidere sin opfattelse. Dræb ikke min karma.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:30 #59
Det giver ingen mening:

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=legende.dk&option=karma

Hvad sker der for dig, anonyme person !!!!!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:31 #60
For anonym til at vise hvem det er ?? Hvor plat !!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 00:42 #61
Jeg opfordrer alle, der ikke er blevet stødt over mine indlæg i dette spørgsmål (og hvorfor skulle nogen blive det) til at støtte legende.dk og give lidt (max) karma på min side. Jeg fatter ikke hvad der har "pissed off" den bruger, som har svinet mig til, totalt. Og personen er for svag til at vise sin identitet i meldingen... vorherre bevares. erikjuul, du må godt nok undskylde min kajak-joke. For fremtiden vi jeg altid nævne Grønland som Nirvana. Rejs, for hulen - Rejs !!!!
Avatar billede krogsager Nybegynder
21. september 2004 - 02:45 #62
Hej! er nu tilbage efter min grillmad! Der kan jo skrives lange bøger op og ned om karma-systemet. I princippet synes jeg det er udmærket, VEL OG MÆRKE, hvis man giver sig til kende!!!
Vi havde i denne tråd, en meget uforpligtigende konversation, som ikke burde flyde over i så "alvorligt" en sag som 0-karma.
Jeg synes måske nok at din "kajak-joke" var lidt under bæltestedet, men da jeg ikke vidste om i kendte hinanden, lod jeg den gå, men synes nok at den var lidt grov, hvis det er til en "ikke-bekendt". Når det så er sagt, mener jeg at man bør stå ved sine udsagn, og HVIS det er "ej" som har givet dårligt karma, synes jeg det er OK, HVIS det var "underskrevet".
Jeg synes "kampen" skal stoppe her. Vil ikke give dig >legende.dk en +karma, ej heller vil jeg give >erikjuul en -karma.
Men lad os respektere hinanden, og ikke lade nogle småting ødelægge et elles godt forum. -Og måske får vi med tiden et karma system, som beror på "udtalelse under ansvar".
/krogsager
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. september 2004 - 07:10 #63
Eller et system hvor man kun kan gi' positiv karma :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. september 2004 - 07:18 #64
Forresten, så er det så'n en karmabesked som jeg personligt ville anmelde som grov.
Jeg syntes det er groft bare at slynge dårlig karma ud uden en kommentar i det mindste. Så den der har givet karmaen ikke et hak bedre selv. Og det betragter jeg som ren chikane.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
21. september 2004 - 08:30 #65
Jep, siden kan ikke vises i Tyskland - og det er vel rigtigt nok? ;-)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2004 - 15:23 #66
Det her er interessant:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=erikjuul&option=karma

Det er sådan en slags hobby. Hvis jeg ikke havde den der :D i min besked ville jeg også synes det var uanstændigt. Men smiley'en viser jo at det er sarkasme. Sådan hen ad. "Ikke mere info fra sære lande !!! Stop" ...Men hva'