Avatar billede albjerre Nybegynder
20. september 2004 - 18:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at installere programmer med msi

jeg har lige fået en ny bærbar computer, som jeg har installeret Windows Xp på + alle opdateringer.

Nu har desværre fået et problem. Hver gang jeg prøver på at installere et program, som bruger msi, så siger installeren:

Error 1325.Documents is not a short name

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg har lavet, siden msi pludselig ikke virker. Måske kan det have noget at gøre med, at jeg flyttede om på nogle drevbogstaver for nylig.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
20. september 2004 - 19:03 #1
Her er løsningsforslag fra microsoft.:

OFFXP: Error 1325 After You Reinstall Office to a New Drive
Gælder for
This article was previously published under Q328162
SYMPTOMS
When you try use the Add or Remove Programs tool in Control Panel to remove Office XP or make changes to your Office XP installation, you may receive the following error message:

Error 1325 - File name is not a valid short file name.
CAUSE
This issue may occur if you have reinstalled Office XP on a new drive after you moved or removed the drive in which Office XP was originally installed.
RESOLUTION
To resolve this issue:
Download and install the Windows Installer Cleanup Utility.For additional information about how to download and install the Windows Installer Cleanup Utility, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
290301 OFFXP: Windows Installer CleanUp Utility

Click Start, point to All Programs, and then click Windows Install Clean Up.
From the list of installed programs, click Microsoft Office XP , and then click Remove. Note that the exact name of this entry may vary.
Click OK to confirm the removal, and then click Exit.
Restart your computer, and then install Office XP.
Avatar billede albjerre Nybegynder
20. september 2004 - 19:24 #2
ja, jeg har prøvet det. Det hjælper ikke.
Avatar billede trekkies Juniormester
03. oktober 2004 - 12:00 #3
Prøv følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler.
HUSK at have din Windows cd klar.
Avatar billede albjerre Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:09 #4
Jeg har formateret min computer, og alt virker fint igen. Så jeg kan ikke prøve dit forslag trekkies.

Men jeg er næsten helt sikker på, at fejlen skyldtes, at jeg havde byttet rundt på drevbogstaverne. For da jeg formatterede, kunne jeg se, at min ene partition ikke havde det samme bogstav inde i windows som ved boot.
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2004 - 16:26 #5
Hej albjerre

Da du nu har fået din computer til at virker igen, tror du så ikke at det er på tide at lukke dette spørgsmål?
Avatar billede albjerre Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:39 #6
Jo, jeg lukker nu.