Avatar billede djones Nybegynder
20. september 2004 - 09:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Barebone Soltek eq3801 og radeon 9500

Hejsa. Jeg har haft mit sapphire radeon 9500 128MB i et år ca, og har lige købt en soltek eq3801. Det viser sig imidlertidigt at jeg ikke kan starte min pc med dette grafikkort i. Kan dog godt bruge mit geforce2 MX, og et Geforce FX 5600 256MB...
Hvis jeg sætter mit radeon 9500 i, så kører blæserne en omgang, og pc'en stopper derefter... Radeon 9500 skal have extra strøm fra strømforsyningen, men det virker fint nok i alle andre pc'er jeg har prøvet.
Så min konklusion er at mit grafikkort virker, men at bundkortet i barebonen på en eller anden måde giver for meget strøm til agp slottet og derfor får resten af bundkortet ikke strøm nok til at køre.
Men hvad siger i?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. september 2004 - 10:09 #1
Det tror jeg du har ret i. Typisk er der ikke så store strømforsyninger i barebonde pc'ere.
I min Acorp er den vist kun på 160 Watt, og i min ECS omkring 200 watt.
Du kan nemt teste om det er det der er problemet ved at pille en side af og tilslutte en standard 3-400 watts strømforsyning istedet for den indbyggede.

Stikkene på bundkort, harddiske osv er de samme, som dem den indbyggede strømforsyning har.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. september 2004 - 10:10 #2
> Stikkene på bundkort ...
skulle have været
Stikkene til bundkort ...
Avatar billede djones Nybegynder
21. september 2004 - 09:49 #3
yesyes... Du havde helt ret. Prøvede med en 360w strømforsyning og så kørte den uden problemer. Problemet var at der ikke var nok ampere til at få det hele til at køre..
Vil du have pointsene, så skal du lige lave et svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. september 2004 - 20:26 #4
Det kommer så her :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 10:45 #5
Takker for point :)