Avatar billede tomdane Nybegynder
20. september 2004 - 09:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gøre TS profiler til "roaming"

Hej

Vi har nedlagt vores gamle NT Terminalserver tilfordel for en server med Server 2003 og TS installeret. Hvordan gør jeg nemmest brugernes profiler til "roaming"?

Skal jeg blot ind og slette henvisningen til "profile = C:\user\XX" på hver eneste klient eller kan det bedre gøres via en group policy? Og hvor er det bedst at have profilen liggende?

Mvh,

Thomas
Avatar billede isl19960 Nybegynder
20. september 2004 - 09:28 #1
Nu skriver du selv TS profiler, jeg går ud fra at du ikke vil ha' profilerne fra klienterne roam'et over på din TS ?  Det er ihvertfald ikke smart at blande de to ting.

TS-profilen som er roaming skal du ha' liggende på f.eks. en fil-server som er fælles for allte TS'erne. Derefter går du i Users and computers i dit AD og går ind på brugerkontoen og vælger fanebladet Terminal Services Profile. Her angiver du stien til brugerens TS-profil-bibliotek.

Som du skriver dit spørgsmål, fremstår det som om du kun har een terminalserver - i så fald har du ikke noget at bruge roaming profile til.

Du kan også roame dine klienters profiler, men hold dem for sig selv og vær opmærksom på at det kan give problemer på tværs af operativsystemer.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
20. september 2004 - 09:41 #2
Har du flere terminalservere er det en god idé at sørge for at slette de cachede profiler på terminalserveren når brugeren er logget af og profilen er roam'et.

Det gøres enten via GP:  computer configuration - adm. temp. - system user/profiles - Delete cached copies of roaming profiles.

... eller direkte i registry:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DeleteRoamingCache"=dword:00000001

Derudover kan der af forskellige årsager opstå problemer med at få unloaded profilerne, så det kan anbefales at installere et lille program der hedder UPHClean som hjælper med at frigøre profilerne.
Avatar billede tomdane Nybegynder
12. september 2006 - 14:16 #3
..
Avatar billede isl19960 Nybegynder
12. september 2006 - 21:53 #4
Du synes ikke at du fik svar på dit spørgsmål, eller hvordan ?

Det må du jo ikke synes siden du vælger at tildele point til dig selv... ?

Kommentar udbedes...
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
26. november 2007 - 13:19 #5
Den der med at slette cached profiles ved logoff, skal den i selve brugerens GPO, eller skal den aktiveres i den for serveren?