Avatar billede triumph10 Nybegynder
19. september 2004 - 23:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan bruger man en "cue" fil?

Hvordan kan jeg kombinere min bin-fil med min cue-fil?
Avatar billede triumph10 Nybegynder
19. september 2004 - 23:05 #1
Vi taler om at kopiere en cd. (Min egen... ;)
Avatar billede bleze Nybegynder
19. september 2004 - 23:33 #2
kombinere?  du kan brænde dem med dette software: dvddecrypter.com
Avatar billede levich Nybegynder
20. september 2004 - 01:47 #3
Jeg går ud fra at du kun har et CD-ROM drev, som er en brænder, og derfor har taget et kopi af din CD på harddisken (bin + cue filerne). Lang de fleste brænder-programmer kan brænde bin + cue, f.eks. Nero Burning ROM.

Et kopi af en CD hedder et "image". Et image kan have mange formater:
*.bin + *.cue
*.iso
*.nrg
og så videre

Typisk kan man vælge hvilket format man ønsker. Så der er ingen grund til at konvertere mellem formaterne, du kan blot lave et nyt image.
Avatar billede gratis Nybegynder
20. september 2004 - 08:08 #4
"a CUE file nothing else as an index file for the BIN file." fundet her
http://www.weethet.nl/english/cdrw_usingnero_bincue.php
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2004 - 09:21 #5
Så vidt jeg husker så vælger man cue-filen i brænderen - den trækker så bin-filen med, når der brændes. Det skal være den lille fil man vælger ( hvis jeg skulle huske forkert mht. filernes extensions )
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
20. september 2004 - 18:38 #6
det er rigtigt nok! cue-filen indeholder informationer omkring hvordan bin-filen skal brændes. nyere brænderprogrammer/mounte-programmer behøver ikke cue-filen for at brænde/mounte den...
men som levich siger skal du bruge både cue-filen og bin-filen!
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
20. september 2004 - 18:40 #7
bleze >>> hvad har dvddecrypter med dette spørgmål at gøre? det bruges jo til at "knække" CSS-koden (og andre kopibeskyttelse) på video-dvd'er!
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2004 - 09:19 #8
Kom du videre med dit problem ?
Avatar billede triumph10 Nybegynder
21. september 2004 - 13:51 #9
mange tak drenge jeg fandt problemet deler pointene i mellem jer da i har været til god hjælp alle sammen mange tak...