Avatar billede togsverd Nybegynder
19. september 2004 - 21:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Computer booter ikke

Jeg har lige samlet en computer:

asrock k8s8x, Amd 64 3000+ (pib), kingston valueram, seagate-harddisc, His 9600xt, skodkabinet, ekstra kølere...

Når jeg tænder computeren, går blæserne igang. Det er alt, hvad der sker. Ingen bip-lyde, ingen skærmbillede.

Grafikkortet er testet i en anden computer, det virker. jeg har prøvet at vende kablerne fra kabinet til mobo uden held. Har pillet batteriet ud i 30 min, uden held. Haft bobo ude og ligge på en pap-plade under opstart - uden held. har bandet højlydt og inderligt - uden held.

Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
19. september 2004 - 22:04 #1
er du sikker på at RAM/CPU/IDE-kabler/SATA-Kabler/strømkabler sidder som de skal?
og kan din strømforsyning trække alle tingene?
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
19. september 2004 - 22:06 #2
ps. har du sat rammene i det rigtige slot?
min comp. gjorde nemlig det samme (sagde heller ikke noget ved boot) fordi jeg havde sat rammene i det forkerte slot (den til dual-channel).
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2004 - 22:16 #3
Kan være din PSU, der ikke giver nok.
Avatar billede togsverd Nybegynder
20. september 2004 - 08:16 #4
PSU er 400 watt, så den skulle kunne trække det. Jeg har også startet op helt uden ram, det var det samme resultat... ingen bip... Jeg har sat rammene i soklen, der hedder DDR1, så jeg vil jo mene, at det burde være okay... Her til sidst har jeg testet uden at sætte drev og harddisc til overhovedet. MEn resultatet er det samme..
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2004 - 09:23 #5
Prøv ramblokkene en af gangen.
Avatar billede togsverd Nybegynder
20. september 2004 - 09:42 #6
... det hjalp at sætte det lille strømstik til motherboardet... Jep, jeg rødmer og erkender, at fejlen lå her...
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
20. september 2004 - 16:17 #7
he he he :-)
Avatar billede togsverd Nybegynder
26. september 2004 - 22:21 #8
... hmm... ville da gerne dele points ud, men jeg nupper dem selv, da ingen har svaret, kun kommenteret... beklager... Men jeg vidste ikke lige, hvordan man ellers lukkede spørgsmålet...
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 08:43 #9
Man beder om et svar.