Avatar billede whazax Nybegynder
19. september 2004 - 20:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Bios password

Jeg har overtaget en "preinstalleret" pc af min far og kan ikke komme i BIOS pga. der er password på.
( skal se om den kan OC`s osv.)
Men hvordan kan jeg komme ind Bios ??
Jeg kender ikke passwordet og det gør den gamle heller ikke!
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
19. september 2004 - 20:45 #1
Du skal nulstille din BIOS så. Dette gøres på en jumper på bundkortet. Du kan læse det i manualen for bundkortet, hvilken det er. Ellers kan du give mig modelnummeret på bundkortet, så skal jeg undersøge det.
Avatar billede whazax Nybegynder
19. september 2004 - 20:47 #2
1. Fjern batteriet fra bundkortet i ca. 1 minut.
2. Der er som regel nogle "jumpere" på bundkortet, som du kan resette på.
3. Hvis Win xp er installeret og kører, skulle dette kunne klare det:
Klik på start -> klik på kør, Skriv : cmd  -> klik ok
Skriv: debug
o 70 17
o 71 17
q
og password er nu væk
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
19. september 2004 - 20:50 #3
Har du fundet ud af det?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 09:26 #4
fjern al strøm fra pc.
tag toppen af den og fjern batteriet.
lige rundt omkring batteriet kan der sidde fra 1-mange jumbere.
flyt dem en efter en fra hvor de sidder og tilbage igen hvor de sad.
isæt batteri og start pc op og nu er password væk.
m.v.h