Avatar billede bug30 Nybegynder
19. september 2004 - 10:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Genstart IIS Admin service i dospromth

hey efter jeg har instaleret Exchange 2003 på Windows 2000 er der lidt problemer med at starte og stoppe div service i den rigtige rækefølge, jeg har fået den til at lukke exchange inden den lukker resten med et shutdown script,,

Men når jeg starter maskinen skal den lige genstarte IIS Admin service, men hvordan jeg lige gør i Dos ved jeg ikke.

Jeg kan stoppe den ved at skrive: net stop IISADMIN /yes men den stopper også:

World Wide Web publis service
SMTP
Microsoft Exchange Routing Engine

Hvordan starter jeg disse service igen
jeg ved ikke hvad jeg skal skrive efter: net start ??? /yes
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 10:13 #1
Du skal skrive det således
net start "service med blanktegn i navnet" /yes
Og så er det bare med at få rækkefølgen for de enkelte tjenester opstart rigtig.
Avatar billede flemei Nybegynder
19. september 2004 - 10:29 #2
Skriv IISRESET i cmd-prompt.... Det genstarter kun selve IIS kernen
Avatar billede bug30 Nybegynder
21. oktober 2004 - 03:14 #3
tonybrandt: det er de navne der er på ca 8 bokstaver som jeg skal bruge, jeg ved ikke lige hvad du mener med blanktegn.. kan du fortælde mig lidt mere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2004 - 07:21 #4
hvis du går i en dosprompt og skriver
net start
og trykker enter, kan du se alle de services som er startet.
Her er et udsnit af dem jeg har startet:

Norton AntiVirus Client
NVIDIA Display Driver Service
Opgavestyring
Plug and Play
Print Spooler
Remote Access Connection Manager
Remote Procedure Call (RPC)
Remote Registry
SAM (Security Accounts Manager)

Hvis jeg så vil stoppe Print Spooler'en, virker dette ikke:

C:\>net stop Print Spooler
Syntaksen for denne kommando er:

NET STOP
tjeneste

Men dette virker p.gr.a. " tegnene der omkranser navnet med blanktegn i:

C:\>net stop "Print Spooler"

Tjenesten Print Spooler er stoppet.

Giver det mening nu?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2004 - 07:24 #5
Jeg kender ikke til at man skulle kunne bruge et ca 8 bogstavers navn til de tjenestenavne, der består af flere ord med blanktegn (space) i navnet.
Der skal man bruge tricket med at omkranse dem med "
Avatar billede bug30 Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:48 #6
ok, nu forstår jeg, tak, jeg tænkte på om det kunne have noget at gøre med de 8 tegn eller 8.3 reglen, men man bliver jo klogere hele tiden, kan du smide et svar, så du kan få nogle point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:57 #7
Her kommer svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. oktober 2004 - 10:34 #8
Takker for point :)