Avatar billede lockdown Nybegynder
18. september 2004 - 21:48 Der er 9 kommentarer

Harddisk spinner stadig - men er død?

Jeg havde ladet min computer stå tændt idag men sjeg avr på arbejde... den skulle køre max. anti virus og også downloade nogle forskellige ting...

men... da jeg så kommer hjem, træt udmattet og klar til at bruge min computer, sker følgende:

"Re-enactment"
Mig: "Ahh det skal blive godt at se hvor langt den download er noget og så spille lidt Vice City!"
*Tænder for skærm*
Mig: "Ah hva?"
*Skærmen i den sorte skærm med hvid skrift lige inden windows*
Mig: "No boot detected! Euh?"
*Restarter og går ind i BIOS*
Mig: "Lad os se hvad den siger under boot device.... What? Den er væk? Hvor blev min HD af?"
*HD'en er væk fra både boot og detection i starten af startup ser jeg*
Mig: "Hmm..."
*Skræller kabinettet af og lytter efter!
Mig: "Den spinner stadig!? WHAT THE **** IS WRONG?"

Herefter tjekkede jeg kabler, jumpere og whatever - men alt så ud som normalt og ingen har rørt computeren!

Spinningen lyder helt normalt, så hvad kan der være galt? All help appriciated!
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. september 2004 - 21:59 #1
Hey

Det har min den ene harddisk også gjort engang i mellem. Det hjalp at lade harddisken køle af i x-antal min og nogen gange x-time eller x-dage. Så det er en defekt harddisk. Downloader du meget? da normale harddiske ikke kan tåle det.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. september 2004 - 22:51 #2
Jeg kender en som havde succes efter at have tabt disken på gulvet, men der skal som sagt lidt held til at få kontakt til den igen- der er ikke rigtigt noget du kan gøre rent it-mæssigt.
Avatar billede lockdown Nybegynder
18. september 2004 - 23:53 #3
Lade den køle af? Ville det så hjælpe at smide den i fryseren? Og ja jeg downloader meget, men intet i sammenligning med en af mine venner som ligger på et par GB om dagen og hans kører gyldent!

Hvad går dit ud på dannyboyd?
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. september 2004 - 00:00 #4
Tro ikke den ville have godt af en tur i fryseren ;-o Men har selv haft samme problem. Har haft en harddisk som gjorde det du skriver din gør og den hentede jeg kun et par GB om ugen, hvor den kun holdte et par måneder, hvor jeg har haft en anden og den holdte i flere måneder og den hentede jeg flere GB om dagen før den stod af. Lyder mystisk men sådan forholdte det sig hos mig. Så nu har jeg droppet med at da jeg ikke gider at købe/bytte mine harddiske hele siden. Ellers skal man have fat i en server harddisk som så er dobbel så dyre. Men det er en defekt harddisk som man ikke kan gøre noget ved. Kun det at du kan bruge den når den har sine "gode" tidspunkter
Avatar billede lockdown Nybegynder
19. september 2004 - 00:08 #5
Lyder ikke lige frem lovende... Den har jo aldrig gjort det før (modsat mit GFX kort som fucker hele tiden)!

Kan jeg redde mine data på en eller anden måde?
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. september 2004 - 00:13 #6
Det har jeg kunnet på min harddisk. Sæt en anden harddisk på. Og så start op og overfør tingene. Tag lidt af gangen. Går ud fra det er mange GB vi snakker om vel :-)

Men det kan nok ikke gøres uden problemmer. Du skal finde et af dens "gode" tidspunkter at gøre det på. Så det ville sige du for en masse start og genstart ind til den ville starte hvor du kan gøre det.

Rigtig nederen. Men... For at rede dine data på
Avatar billede serverservice Praktikant
19. september 2004 - 00:13 #7
Du må vente til du på en eller anden måde får adgang til den fra bios - sæt den ev.t i en anden pc som sec. og håb på den kommer til live igen.
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. september 2004 - 00:15 #8
Ved mig der lod jeg den side og så satte en anden på som slave. Og ellers kan du jo sætte en anden på som master og installere windows på den og så sætte den defekte på som slave. Den sidste måde er nok den beste, da du så kan køre vider derfra med ny windows og dine data.
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. september 2004 - 16:30 #9
Nogen svar?