Avatar billede websurfer Nybegynder
18. september 2004 - 21:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i installation

Jeg har et problem med installation af Windows XP:

Jeg har formateret harddisken med en bootdisk og har derefter forsøgt at starte XP installationen fra CD via winnt.exe i i386-mappen. Det virker dog ikke. Den skriver bare, at den ikke kan finde slutbrugerlicensaftalen.
Man kunne selvfølgelig bare boote fra CD, men det er umuligt da der tilsyneladende er kode på BIOS.

Hvad gør jeg?
Avatar billede kox Nybegynder
18. september 2004 - 21:21 #1
du kan finde batteriet på bundkortet og fjerne, eller kortvarigt kortslutte det, så er koden der ikke mere.
er det en kode der er glemt eller er bios født med den? i så fald hvilken computer er det?
og hvorfor starter du ikke ved setup.exe?
Avatar billede websurfer Nybegynder
18. september 2004 - 22:15 #4
Jeg tror bios har haft koden hele tiden. Jeg kan i hvert fald ikke huske at jeg har ændret den.
Avatar billede kox Nybegynder
18. september 2004 - 22:20 #5
hvad er det for et bundkort, måske nogen kender default-koden
Avatar billede websurfer Nybegynder
19. september 2004 - 16:34 #6
Jeg fik selv løst problemet. Jeg havde ikke tænkt på, at den selv fandt ud af at boote fra cd når bare harddisken var formateret og bootdisken fjernet. Lukker.