Avatar billede felixk Nybegynder
18. september 2004 - 21:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Et tricky problem - Installation af XP på gammel bærbar

Jeg er for nylig kommet i besiddelse af en halvgammel IBM Thinkpad, som jeg belsuttede at formatere, da der lå win2000 og en masse ubrugeligt på den. Der er udstyret med et 'slot' hvor der kan stikkes enten et diskette-drev eller CD-ROM-drev i, så begge dele kan ikke være tilgængeligt samtidigt.  Vha. to bootdisketter fra Partition Magic 8.0 lykkedes det mig at formatere harddisken og partitionere, men nu står jeg pludselig over for et uventet problem:
Computeren booter ikke fra XP cd'en, når jeg har den i drevet og jeg kan ikke komme ind i BIOS for at ændre på opsætningen. Hverken F2, F8 eller DEL virker, og der er intet clue om hvad jeg skal trykke for at komme derind. Det eneste jeg ser under opstart er logoet med IBM Thinkpad og så en fejlmeddelse.
Jeg hr ledt og ledt efter et sted hvorman kan lave en "normal" bootdisk i Win XP på min stationære computer, som man kunne i gamle Win 98, men kan ikke finde en sådan funktion.
Nogen gode forslag til hvordan jeg får instellaret XP på min bærbare, så den er anvendelig igen?

Ps. Mange point, da det haster!
Avatar billede gratis Nybegynder
18. september 2004 - 21:07 #1
her er der BIOS taste kombinationer http://www.kamputec.com/bios/setupkey.htm
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 21:08 #2
F10
Avatar billede felixk Nybegynder
18. september 2004 - 21:15 #3
Hmm, har prøvet alle der stod ud for noget IBM og General. Kommer stadig ikke ind i bios... ellers tak for tippet. Det er en Thinkpad 600, hvis det kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2004 - 21:35 #4
F1 skulle meget gerne virke, hvis du holder den nede og tænder for computeren derefter.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2004 - 21:39 #5
Avatar billede felixk Nybegynder
18. september 2004 - 22:03 #6
Aha... F1 virkede rent faktisk, men skulle bare give slippe en gang imellem og så holde nede. Jæs, nu er XP på vej ind på comp'en. Tak for hjælpen, allesammen.
Gratis og Bertie, send lige et svar, så I kan få nogle point hver.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2004 - 22:18 #7
Ok.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2004 - 22:20 #8
Hmm du behøver altså ikke give mange point for en information for min skyld, jeg synes at du selv skal ligge et svar også og tage nogle af dem tilbage :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
19. september 2004 - 04:15 #9
jeg samler ikke på point,så dem fordeler du som du synes :)
Avatar billede felixk Nybegynder
21. september 2004 - 08:57 #10
Nej, fuck det. Det var, som jeg sagde, et hasteproblem, så pointene er det hele værd. Tak for hjælpen.
Avatar billede cyberz Nybegynder
21. september 2004 - 09:00 #11
jeg tar' dem da gerne ;-) hehe
Avatar billede felixk Nybegynder
21. september 2004 - 09:01 #12
Gratis, du mangler at oprette et svar, ellers kan jeg ikke give dig nogen point.
Avatar billede gratis Nybegynder
21. september 2004 - 10:29 #13
som sagt tidligere :) jeg samler ikke på point,så dem fordeler du som du synes :)
Avatar billede felixk Nybegynder
21. september 2004 - 12:29 #14
Ok, så får bertie dem allesammen.
Avatar billede cyberz Nybegynder
21. september 2004 - 13:53 #15
buuh!! hehe ;-) dommeren var fair...
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2004 - 20:25 #16
Jamen jeg takker så mange gange :-)